Ford stara się konkurować na rynku samochodów osobowych między innymi za pomocą rodziny Tourneo. Są to trzy vany pozwalające zabrać całą rodzinę z pokaźnym bagażem w wygodną podróż.
Niedawno na nasz parking trafił najmniejszy z braci Tourneo czyli Courier. Mimo to, że jego długość wynosi tylko 4 metry, jest w nim sporo przestrzeni. To za zasługą 170 centymetrów wysokości i ponad 2 metrów szerokości. Wewnątrz wygodnie może podróżować pięć osób i każda z nich może ze sobą zabrać spory bagaż, bo przestrzeń za tylną kanapą pomieści aż 708 litrów. Gdy zajdzie taka potrzeba, możemy złożyć kanapę(w stosunku 1/3 2/3) i wtedy pojemność ta zwiększa sie do 1656 litrów.
Pod maską naszego Couriera zamontowano jedyny dostępny silnik benzynowy. Ma on pojemność 1 litra i dzięki turbosprężarce osiąga moc 100 KM. 170 Nm zapewnia mu wystarczające przyspieszenie, ale trzeba go także pochwalić za niewielki apetyt na paliwo. W cyklu miejskim Ford zadowoli się 6,7 l / 100 km natomiast w trasie jesteśmy w stanie zejść do 5,5 l / 100 km.
Jak wiadomo, tego typu samochodu nie kupuje się ze względu na wygląd, ale ze względu na funkcjonalność. W tym jednak przypadku, Tourneo Courier może się podobać. Jeśli ciekawie go skonfigurujemy, tak jak w tym przypadku, będzie się rzucał w oczy. Niebieski lakier metaliczny przyciąga uwagę.
Przestrzeń pasażerska to połączenie czarnych plastików i jasnej tapicerki. Fotele może nie będą łatwe w utrzymaniu czystości, ale na pewno wyglądają przyzwoicie. Niestety tylko kierowca ma do dyspozycji mały podłokietnik przymocowany na stałę do fotela, pasażer widocznie nie zasługuje na tę odrobinę komfortu. Plastiki z jakich wykonano deskę i boczki drzwiowe są twarde i nie ma mowy o przyjemności w dotyku. Są natomiast bardzo praktyczne. Pod sufitem umieszczono pokaźnych rozmiarów półkę, która przyda się do przechowywania na przykład dokumentów.
Na środku deski rozdzielczej znalazło się miejsce dla 5-calowego kolorowego wyświetlacza obsługującego między innymi system nawigacji, kamerę cofania, czy odtwarzacz multimediów. Do sterowania przeznaczono joystick, którego obsługa nie należy do najwygodniejszych.
Dużym plusem są przesuwane drzwi po obu stronach, które bardzo ułatwiają dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Pasażerowie tylnej kanapy znajdą przed sobą składane stoliki i wieszaki i nie będą mieli prawa narzekać na ilość miejsca. Jest go bardzo dużo zarówno na nogi jak i na głowę.
Ford Tourneo Courier jest bardzo ciekawą opcją dla rodziny, która nie posiada zbyt długiego miejsca parkingowego, a potrzebuje samochodu, który charakteryzuje się dużą praktycznością. Podstawową wersję Ambiente z litrowym silnikiem benzynowym kupicie już za 57 503 zł. Jeśli wolicie silnik wysokoprężny, to Ford ma dla Was dwie opcje: 75-konne 1,5 oraz 1,6 TDCi o mocy 95 KM. Ceny pierwszego z nich zaczynają się od 61 808 zł(wersja Ambiente) a tego drugiego od 70 480 zł(wersja Trend). Nasz egzemplarz w wersji wyposażenia Titanium i z wieloma dodatkami wyceniono na 75 tysięcy złotych.
Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: benzynowy, turbodoładowany, R3
Pojemność: 999 cm3
Oś napędzana: przednia
Moc maksymalna: 100 KM / 6000 rpm
Maks. moment Obr: 170 Nm / 1400 rpm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4 157 / 2 060 / 1 726 mm
Rozstaw osi: 2490 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 708 – 1656
Masa własna: 1 185 kg
Dane eksploatacyjne
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12,3 s
Prędkość maksymalna: 173 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 5,5 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 6,7 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6,1 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 48 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 119