Volvo XC60 jest najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w Polsce. Nic dziwnego. Wystarczy spojrzeć, co oferuje ten luksusowy crossover. Bezpieczeństwo? Hej, to Volvo. Wyniki testów zderzeniowych są idealne. Komfort? Czterech dorosłych pasażerów może spokojnie wypoczywać w kabinie XC60. Silnik? Gama obejmuje mnóstwo ekonomicznych diesli i naprawdę ciekawe benzyny z 3,0 l silnikiem sześciocylindrowym o mocy 304 KM na czele. Na naszym parkingu gościł niedawno ten ostatni, najmocniejszy wariant.

Biały egzemplarz wyposażony w pakiet R-Design wygląda obłędnie. Samochód jest elegancki, a jednocześnie daje do zrozumienia, że pod maską siedzi naprawdę mocny motor spalinowy. Mowa o 3,0 l sześciocylindrowym silniku o mocy 304 KM, który generuje aż 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na wszystkie cztery koła za pomocą 6-biegowej automatycznej przekładni. Całość stoi na 19-calowych felgach i charakteryzuje się specjalnym aerokitem, który obejmuje m.in. agresywniejsze zderzaki.

Motor zapewnia “odpowiednią” dawkę mocy, która wystarczy na bezstresowe poruszanie w warunkach miejskich czy na autostradach. Przyspieszenie od 0-100 km/h trwa zaledwie 6,9 s, co jak na auto takich gabarytów, jest to wynik więcej niż zadowalający. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

Spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 15 litrów paliwa na 100 km. Na trasie można zejść do wartości 9-10 litrów na 100 km, natomiast w mieście trzeba liczyć się z zużyciem na poziomie 17-18 litrów paliwa na 100 km.

Zobacz także test bardzo oszczędnego XC60 D5 AWD

Skrzynia biegów bardzo dobrze dogaduje się z silnikiem. Auto prowadzi się pewnie, ale podczas dynamicznej jazdy czuć, że Volvo ma być samochodem przede wszystkim komfortowym. I takie też jest – dziury dla niego nie istnieją i nie przeszkadzają w tym nawet potężne koła z oponami o niskim profilu. Warto dodać, że mimo, iż nasz egzemplarz został dodatkowo obniżony i utwardzony, XC60 nie jest mistrzem zakrętów.

Komfort to główny atut XC60. Czterech pasażerów będzie się tu czuło tak dobrze, że nawet 1000-kilometrowe podróże staną się czystą przyjemnością. Fotele Volvo to klasyka wygodnictwa. Przyczepić się można jedynie do denerwującej obsługi nawigacji. Używanie specjalnego pokrętła może męczyć, dlatego zadanie upraszczają klawisze na środku deski rozdzielczej. Sytuacja znacznie gorzej wygląda pod względem bagażu. Do dyspozycji mamy tylko 495 litrów, co jest najniższym wynikiem w klasie. Konkurenci chwalą się wynikami powyżej 500 litrów.

Volvo XC60 T6 R-Design należy do tych samochodów, których nie kupuje się z rozsądku. To auto, które oferuje komfort na najwyższym poziomie, jednocześnie potrafi dać fun swojemu właścicielowi. I co z tego, że fizyka jest temu modelowi totalnie nie po drodze, skoro za kilka lat o tak zwariowanych samochodach będzie można już tylko pomarzyć?

Volvo XC60 startuje już od 135 000 złotych za podstawowo wyposażoną wersję. Wariant T6 AWD 304 KM z automatyczną skrzynią biegów i napędem AWD został wyceniony na 212 000 złotych.

Dane Techniczne:
Napęd:
Rodzaj silnika: benzynowy, turbodoładowany, sześciocylindrowy
Pojemność: 2953 cm3
Oś napędzana: obie, AWD
Moc maksymalna: 304 KM / 5600 rpm
Maks. moment obr.: 440 Nm / 2100-4200 rpm
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4644/1891/1713 mm
Rozstaw osi: 2774 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 495/1455
Masa własna: 1921 kg
Dane eksploatacyjne producenta
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6.9 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 10.3l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 16.5l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 13.4l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 70 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 249

3 komentarze
  1. Ma idealne proporcje, a do tego przyjemną, płynną linię i zgrabną lekkość w bryle dzięki przetłoczeniom. Wyjątkowo atrakcyjny model!

  2. Patrzyłem właśnie na oficjalny cennik znajdujący się tutaj: http://www.volvocars.com/pl/modele/nowe-modele/xc60 i myślę, czy nie zdecydować się na ten model. Dla mnie nowy XC60 wydaje się najciekawszym modelem w obecnej gamie Volvo i wielu konkurentów odstaje od tego samochodu, zwłaszcza pod kątem bezpieczeństwa. Design, jak i silniki z pewnością zasługują na pochwałę.

Komentowanie zostało wyłączone.