BMW oficjalnie zaprezentowało nowy model serii 1. Obecna, druga generacja BMW serii 1 zadebiutowała w 2011 roku i łącznie z pierwszą generacją znalazła prawie dwa miliony nabywców.

BMW serii 1 otrzymało zmiany z przodu – diody LED, inne zderzaki, nerki – oraz z tyłu, gdzie pojawiły się zupełnie przeprojektowane światła.

Standardowe wyposażenie nowej “jedynki” obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, system iDrive oraz 6,5-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Oferowane będą również pakiety Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport jako alternatywy dla wariantu seryjnego.

W opcji nie zabraknie BMW ConnectedDrive, aktywnego tempomatu, najnowszej generacji systemu parkowania, asystenta jazdy oraz kamery cofania.

Gama silników będzie obejmowała silniki 3-, 4- i 6-cylindrowe. Najbardziej ekonomicznym wariantem pozostanie model 116d EfficientDynamics Edition z trzycylindrową jednostką o mocy 116 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 3,4 l paliwa na 100 km, natomiast emisja CO2 89 g/km.

Gama wszystkich silników wygląda następująco:

BMW 116i – trzycylindrowy 1.5-litrowy o mocy 109 KM i 180 Nm
BMW 118i – czterocylindrowy 1.6-litrowy o mocy 136 KM i 220 Nm
BMW 120i – czterocylindrowy 1.6-litrowy sa 177KS i do 250 Nm
BMW 125i – czterocylindrowy 2.0-litrowy sa 218KS I 310 Nm
BMW 116d i 116d Efficient Dynamics Edition – trzycylindrowy 1.5-litrowy o mocy 116 KM i 270 Nm
118d i 118d BMW xDrive – czterocylindrowy 2.0-litrowy o mocy 150 KM i 320 Nm
120d i 120d BMW xDrive – czterocylindrowy 2.0-litrowy o mocy 190 KM i 400 Nm
BMW 125d – czterocylindrowy 2.0-litrowy o mocy 224 KM i 450 Nm
BMW M135i / M135i xDrive – sześciocylindrowy 3.0-litrowy o mocy 326 KM i 450 Nm

Jako alternatywę dla standardowej sześciobiegowej manualnej skrzyni producent oferuje 8-biegowy automat oraz napęd na wszystkie cztery koła xDrive.

Ceny w Niemczech za BMW serii 1 startują od 22.950 euro. Model M135i xDrive został wyceniony na 46.050 euro.

BMW serii 1, nowe BMW 1, BMW 1, BMW, seria 1, BMW serii 1 F20