Nowa Honda Civic Tourer ma być w założeniu idealnym rozwiązaniem dla konsumenta, który poszukuje dużego auta, zużywającego niewiele paliwa i oferującego możliwość dynamicznej jazdy. Podczas 7-dniowego testu sprawdziliśmy Civica w wersji „kombi” wyposażonego w benzynowy silnik 1,8 l o mocy 140 KM na dystansie prawie dwóch tysięcy kilometrów.
Nowa Honda Civic Tourer garściami czerpie z Civica Tourer Concept, którego mieliśmy okazję poznać w marcu 2013 roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. I choć jest to zupełnie nowy model Hondy, wcale nie oznacza, że nie ma on na rynku konkurencji. Civic Tourer powalczy o klientów z takimi graczami, jak Volkswagen Golf Variant, Ford Focus Wagon, Opel Astra Sports Tourer i Renault Megane Grandtour. Honda Civic Tourer została opracowana i zaprojektowana w Europie zgodnie z trendami stylistycznymi panującymi na Starym Kontynencie. Nawet produkcja odbywa się w brytyjskich zakładach zlokalizowanych w mieście Swindon.
Zobacz również
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Skoda Octavia znów hitem. Za 900 zł zyskuje wyższy prześwit, a bagażnik ma 600 litrów. Idealna alternatywa dla SUV-a
Stylowy crossover Fiata za 72 300 zł, którego boją się Dacia i chińskie marki. Prześwit i bagażnik 413 litrów przemawiają za nim
Nadwozie w dużej mierze przypomina i nawiązuje do Civica hatchback, ale przyjęło zaawansowany aerodynamiczny korpus, który tworzy elegancki wygląd. Konstrukcja emanuje dynamizmem, o czym przekonują tylne drzwi, których klamki zostały umieszczone w dokładnie taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku hatchbacku.
Tourer jest 235 mm dłuższy od hatchbacka i mierzy 4535 mm długości. To daje mu tytuł najbardziej kompaktowego przedstawiciela segmentu C. Ale czy to oznacza, że oferuje najmniej? Wręcz przeciwnie. Civic Tourer wygodnie pomieści pięć dorosłych osób i 624 litry ich bagaży. Jeśli pojawi się zapotrzebowanie na większą przestrzeń bagażową można złożyć tylną kanapę, dzięki czemu pojemność bagażowa wzrasta do 1668 litrów (+ funkcja „Magic Seats”, która podnosi tylne siedzenia). Dużą zaletą Civica Tourer jest niski próg załadunku, który mierzy zaledwie 565 mm, a tym samym zdecydowanie ułatwia dostęp do bagażnika.

Zespół Hondy nie zapomniał także o właściwościach aerodynamicznych, które zwiększają komfort podróżowania i minimalizują zużycie paliwa. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,31 cX – tylko 7% więcej niż sedan (0,29). Innym plusem Civica Tourer jest fakt, że emisja CO2 została ograniczona do 99 g/km.
Wnętrze Civic Tourer pozostaje takie samo, jak w modelu 5-drzwiowym. Zachowuje tym samym sens sportu i wysoką jakość wykonania.

Jeśli chodzi o silnik, pod maską naszego egzemplarza pojawiła się znana i ceniona wysokoobrotowa jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 142 KM i 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią dostarcza moc już od najniższych obrotów. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po niecałych 10 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Wolnossący motor gorzej spisuje się w kwestii zużycia paliwa. Mimo zastosowania szeregu zabiegów, które przyczyniają się do zmniejszenia apetytu silnika, średnie spalanie podczas testu wyniosło 7,0 l na 100 km. W mieście Civic Tourer 1,8 i-VTEC zadowala się realnie 8,4 l na 100 km, a na trasie potrafi zejść do 5,8 l na 100 km.

Zainteresowani, którym zależy na jak najniższym zużyciu paliwa powinni wybrać wariant 1,6 l i-DTEC, który, jak już nie raz się przekonaliśmy, potrafi czynić cuda.
Prowadzenie…
Civic Tourer to po prostu Civic z doklejonym „plecakiem”. Czuć, że całość jest znacznie większa, ale na pewno nie traci na tym jakość jazdy. Pewność prowadzenia znana z Civica hatchback została zachowana. Tourer pewnie pokonuje zakręty nawet przy większych prędkościach, a przy tym oferuje bardzo zadowalający poziom komfortu. Japończykom udało się zachować idealny kompromis między sportem i wygodą.
Tak więc…
Honda Civic Tourer spełnia swoje zadanie. Jeśli szukasz komfortowego, dużego i ekonomicznego samochodu, którym można od czasu do czasu pewnie wejść w zakręt na Szosie Transfogaraskiej, z pewnością będziesz zadowolony.

Ceny Hondy Civic Tourer startują od 76 700 złotych. Najlepiej wyposażony wariant Executive został wyceniony na 94 700 złotych.
Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wolnossące R4, benzyna
Pojemność: 1798 cm3
Oś napędzana: FWD
Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 obr./min
Maks. moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4535 /1770 /1480 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 624 – 1668 l
Masa własna: 1280 kg
Rozstaw osi: 2595 mm
Dane eksploatacyjne (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 5,8l l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 8,4l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7,0l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 99



