Nowe BMW X6 2015 oficjalnie. Najbardziej oszczędna wersja pali nawet 6 litrów

BMW oficjalnie zaprezentowało nowy model X6 2015. Auto zachowało linie nadwozia poprzednika, ale wiele elementów zostało pożyczonych od nowego X5, takich jak osłona chłodnicy czy oprawki przednich reflektorów. Przedni zderzak nawiązuje do serii 4, natomiast całość jest lżejsza od poprzedniej generacji.

W dość przestronnym wnętrzu znalazło się miejsce dla sportowej kierownicy i elementów wyposażenia, które dodatkowo podkreślają ekskluzywny styl nowego BMW. Na środku pojawił się ekran LCD w rozmiarze 10,25-cala, a wyposażenie obejmuje wiele systemów, w tym Head-Up Display, Driving Assistant Plus, BMW Parking Assistant, Night Vision, BMW ConnectedDrive, Driving Assistant Plus, Active Cruise Control sistem, Park Distance Control (PDC) czy Active Protection sistem.

Nowe X6 mierzy 4909 mm długości, 1989 mm szerokości i 1702 mm wysokości oraz pomieści 580 litrów bagażu.

Samochód będzie oferowany z kilkoma jednostkami napędowymi, w tym z 4,4 l silnikiem V8 o mocy 450 KM i 650 Nm (xDrive60i) – czas do setki w 4,8 s i średnie zużycie paliwa na poziomie 9,7 l na 100 km.

Dla mniej wymagających przewidziano sześciocylindrowy wariant wysokoprężny xDrive 30d o mocy 258 KM, a dla fanów diesli xDriveM50d o mocy 381 KM i 740 Nm (setka w 5,2 s i średnie zużycie paliwa 6,6 l na 100 km).

Wszystkie modele będą przekazywać napęd za pomocą 8-biegowej sportowej przekładni automatycznej.

W przyszłości zadebiutuje również wariant hybrydowy i model X6M z 4,4 l silnikiem V8 twin-turbo o mocy 555 KM i 680 Nm.