Lexus LS600h F-Sport 2013 to jeden z najlepszych samochodów w ogóle. Test to pokazał

Trudno jest być bogatym. Kiedy nie masz za wiele, bierzesz to, co możesz dostać. Gdy jednak mylisz numer telefonu ze stanem konta bankowego „typu zaskórniak w Liechtensteinie”, każdy twój ruch musi zostać przemyślany, ponieważ naturalnie przykuwasz zdecydowanie większe zainteresowanie. Kupno luksusowego pojazdu to jeden z elementów, przed którym staje każdy zamożny człowiek. Co wybrać? Jakie auto będzie najlepsze?

Rynek luksusowych limuzyn aż roi się od propozycji producentów. Jedni pójdą na łatwiznę i wyłożą siedem baniek na Mercedesa Klasy S, który za 10 lat i tak trafi na postoje dla taksówek. Inni zdecydują się na poprawne do bólu Audi A8, a jeszcze inni pójdą do salonu BMW i kupią perfekcyjnie jeżdżące BMW serii 7. W trzech słowach: nuda, schemat, monotonia.

Lexus LS600h

Bardzo mało osób zdaje sobie sprawę o propozycji marki Lexus – model LS600h (model na zdjęciach został wyposażony w pakiet F-Sport). A to błąd, bo Lexus LS600h to naprawdę wyjątkowy samochód, któremu ostatnio mieliśmy okazję się przyjrzeć.

Pałac Ciekocinko

I żeby rzeczywiście zrozumieć milionera oraz wpasować się w najwyższy poziom luksusu również poza kabiną samochodu, podczas testu zamieszkaliśmy w pięciogwiazdkowym Pałacu Ciekocinko, który powstał w 1906 roku, i który posłużył nam także jako plener do wykonania sesji zdjęciowej.

Po zajęciu miejsca w najbardziej luksusowej limuzynie z Kraju Kwitnącej Wiśni w oczy rzuca się ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza. Jej design nie porywa jak w przypadku Klasy S, ale za to ergonomia stoi na najwyższym poziomie. Wszelkie przełączniki i guziki są pod ręką kierowcy, a uruchamianie różnych funkcji zajmuje sekundy. Komputerem sterujemy za pomocą specjalnej myszki, rozwiązania znanego m.in. z modelu CT200h.

Fotele można regulować w milionach pozycji; są bardzo wygodne i nawet najbardziej wymagające plecy znajdą dla siebie odpowiednią pozycję. Co ważne – nie meczą, podobnie jak wszystko inne w Lexusie LS600h. Możesz przejechać 100 km, 1000 km, a nawet 10 000 km i za każdym razem wyjdziesz z Lexusa LS600h bardziej zadowolony i wypoczęty, niż byłeś przed wyruszeniem na przejażdżkę.

Lexus LS600h interior

Lexus LS600h to najlepiej odizolowany od świata zewnętrznego samochód luksusowy. Kabina LS-a to zupełnie inny świat; miejsce przeznaczone dla arystokracji. Przy każdej prędkości pasażerowie mogą prowadzić rozmowy szeptem. A jeśli temat nagle się urwie, główną rolę przejmuje 19-głośnikowy system audio Mark Levinson, który w niczym nie ustępuje np. bardziej znanemu Bang & Olufsen. Zdecydowanie najwyższa półka.

Minus to…

… bagażnik, którego pojemność wynosi śmieszne 370 litrów. Wszystko przez baterie, które zamontowano w tylnej części samochodu. Dlatego jeśli masz zamiar przewozić naprawdę spore bagaże, warto odpowiednio wcześniej skonsultować się z firmą oferującą usługi transportowe.

A jak jeździ?

Lexus LS600h chowa w sobie konfigurację napędu spalinowego połączonego z silnikiem elektrycznym. Jest to 5,0 l silnik V8 o mocy i jednostka elektryczna o łącznej mocy 445 KM. Całość współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT z funkcją wirtualnej zmiany biegów (szerzej pisaliśmy o tym w teście IS300h) i przyspiesza do setki w 6,1 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.

Lexus LS600h engine

Pomruk motoru V8 cieszy ucho, a skrzynia biegów, choć bez przełożeń, świetnie pasuje do charakteru samochodu.

Zawieszenie wyśmienicie wybiera każdą nierówność, a jednocześnie daje pewność prowadzenia przy wyższych prędkościach. LS600h nie boi się także zakrętów, które śmiało połyka, zapewniając kierowcy radość z prowadzenia samochodu. Jest to zasługa obniżonego o 10 mm pneumatycznego zawieszenia w wersji F-Sport. Prace zawieszenia można oczywiście modyfikować dzięki kilku trybom – Eco, Comfort, Normal Sport S oraz Sport S+. Różnica na każdym ustawieniu jest wyraźnie odczuwalna.

Lexus LS600h

Lexus LS600h zadowala się średnio 9,5 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i 11,5 l w mieście. Śmiało jednak można zejść do wartości 7,5 l na 100 km. Imponujące wyniki, jak na tak wielką i ciężką limuzynę.

Ogólna ocena

Lexus LS600h to wyjątkowy samochód z napędem, który spodoba się ludziom ceniącym najnowsze technologie. Nie jest tajemnicą, że pozwolić sobie na niego mogą tylko nieliczni – elitarna kategoria nabywców. Więc jeśli należysz do tej grupy osób i cenisz sobie prestiż, niebywały komfort, świetne osiągi, a przy tym chcesz być postrzegany jako indywidualista i oryginał – nie będziesz żałował pół miliona wydanych na Lexusa LS600h.

Lexus LS600h rear view

Dane techniczne:

Lexus LS600h chowa pod maską 5,0 l silnik V8 połączony z jednostką elektryczną. Łączna moc tej konfiguracji to 445 KM. Maksymalny moment obrotowy to 520 Nm w przypadku silnika benzynowego i 300 Nm w przypadku silnika elektrycznego.

0-100 km/h – 6,1 s
V-MAX – 250 km/h

Pojemność bagażnika – 370 l
Średnie spalanie – 9,5 l na 100 km w cyklu mieszanym
Cena – od około 530 000 złotych