Skoda zaprezentowała w Genewie model Octavia Scout, który został oparty na Octavii Kombi i podobnie jak poprzedni Scout, auto charakteryzuje się elementami terenowymi. Samochód stanie naprzeciwko Volkswagena Passata ALLTRACK.

Do głównych cech Octavii Scout zaliczamy m.in. plastikowe osłony w różnych częściach nadwozia, nowe zderzaki z akcentami ze srebra, relingi dachowe z aluminium, nowe 17-calowe koła i 33 mm większy prześwit. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła (Haldex 5), natomiast klienci mogą wybrać wariant wyposażony w silnik diesla 2,0 TDI o mocy 150 KM / 184 KM lub silnik benzynowy – 1,8 l TSI o mocy 180 KM.

Najmocniejszy diesel pozwala na przyspieszenie do setki w zaledwie 7,8 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h. Spalanie wynosi przy tym 5,4 l ropy na 100 km oraz emisja CO2 143 g/km.

Wersja 2.0 TDI o mocy 150 KM będzie oferowana wyłącznie z 6-biegowym manualem (4,9 l ropy na 100 km, emisja CO2 129 g/km CO2). 150-konna Octavia w dieslu przyspiesza do setki w 9,1 s i osiąga maksymalnie 207 km/h.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI o mocy 180 KM jest połączona z automatyczną skrzynią biegów DSG. Wariant ten osiągasetkę w 7,8 s (v-max 216 km/h). Średnie deklarowane przez producenta spalanie to 7,1 l paliwa na 100 km i emisja CO2 159 g/km.

Źródło: Skoda