Po wielu spekulacjach, pogłoskach i zdjęciach szpiegowskich, Audi zaprezentowało w Genewie nowy model Audi TT. Auto w porównaniu do poprzednika charakteryzuje się zdecydowanie bardziej nowoczesną stylistyką. Z przodu i z tyłu pojawiły się światła LED, natomiast pokrywy lusterek, dyfuzor i korek wlewu paliwa zostały pomalowane na kolor srebrny (w przypadku Audi TT-S).

Audi TT-S otrzymalo dodatkowo cztery końcówki układu wydechowego, bardziej wyrazisty grill, progi, dyfuzor, 18-calowe koła i prześwit niższy o 10 mm.

Nowe Audi TT ma długość 4,18 m, czyli 20 mm mniej od poprzednika. Wzrósł jednak rozstaw osi o 37 mm (2,505 mm), natomiast szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1,832 mm i 1,353 mm. Samochód oferuje elektronicznie otwierany spojler powyżej prędkości 120 km/h.

Nowe Audi TT opiera się na platformie MQB grupy VW. Podwozie waży o 17% mniej w porównaniu do Audi Space Frame (ASF) zastosowanej w drugiej generacji modelu. Platforma wykonana jest ze stali i aluminium. Inne elementy w postaci drzwi i pokrywy silnika także zostały wykonane z lekkich materiałów. Audi TT jest lżejsze o 50 kg w porównaniu do poprzedniego modelu.

Wersja z 2,0 l silnikiem TFSI waży 1230 kg i oferuje bagażnik o pojemności 305 litrów (+13 l) i jeszcze więcej po złożeniu tylnej kanapy.

Wewnątrz Audi prezentuje nową filozofię. Minimalizm, minimalizm i jeszcze raz minimalizm. Na konsoli środkowej pojawiło się właściwie tylko to, co jest niezbędne kierowcy (w tym 12,3-calowy ekran TFT z systemem MMI i nowa trójramienna kierownica z częściami z aluminium). Wnętrze ma przypominać kokpit samolotu. Za odpowiednie wrażenia akustyczne odpowiada system audio Bang & Olufsen.

Audi MMI w modelu TT odznacza się nowym menu, lepszą funkcją wyszukiwania i ulepszonym sterowaniem głosowym. Audi poprawiło także pokrętło sterowania, które teraz obsługuje też gesty.

Audi TT 2.0 TFSI generuje 230 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi TT-S chowa pod maską motor o mocy 310 KM i 380 Nm. Istnieje również diesel TDI o mocy 184 KM i 380 Nm.

Wersja o mocy 230 KM współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią lub przekładnią S-tronic i osiąga setkę w czasie 6 sekund lub 5,3 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa według producenta to 6,8 l paliwa na 100 km i emisja CO2 na poziomie 159 g/km.

Wariant 2.0 TDI o mocy 184 KM osiaga setkę w 7,2 i prędkość maksymalną 235 km/h. Samochód zużywa średnio 4,2 l ropy na 100 km i emituje 110 g/km CO2.

Audi TT-S o mocy 310 KM potrzebuje zaledwie 4,7 s na osiągnięcie pierwszej setki (v-max ograniczony elektronicznie 250 km/h).

Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz o średnicy 338 mm.

Ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Źródło: Audi