Nowe Mini F56 zadebiutuje 20 listopada podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio, ale oficjalne zdjęcia i informacje na jego temat mamy już dzisiaj.

Nowe Mini można nazwać kontynuacją koncepcyjnego F56 Concept Vision, którego widzieliśmy we Frankfurcie. Design niewiele się zmienił; wciąż jest to “stare, poczciwe” Mini, jakie wszyscy znamy. Choć nie ukrywajmy, że drobne zmiany stylistyczne nadały całości “połysku”, dzięki czemu auto wygląda zdecydowanie bardziej nowocześnie.

Nowe Mini będzie dostępnbe z 1,5 l trzycylindrowym silnikiem benzynowym turbo o mocy 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Następnie, w ofercie pojawi się 2,0 czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 192 KM i 280 Nm w modelu Cooper S. Dla fanów jednostek wysokoprężnych, producent przewidział wariant 1,5 l turbo-diesel o mocy 116 KM i 270 Nm.

Najsłabsze Mini wyposażone w silnik benzynowy przyspiesza do setki w 7,9 s, podczas gdy diesel potrzebuje 9,2 s. Cooper S ma osiągać setkę w 6,8 s.

Wszystkie jednostki zostały opracowane w taki sposób, aby mniej paliły i były bardziej przyjazne środowisku (EURO 6).

Według danych fabrycznych, nowe Mini o mocy 136 KM zużywa średnio 4,4 l paliwa na 100 km i emituje do atmosfery 105 g CO2 na km. Diesel zadowala się średnio 3,5 l na 100 km (emisja CO2 92 g/km).

Mini zostanie wyposażone w 8,8-calowy ekran multimedialny, którego funkcje są podobne do tych z BMW iDrive-u. Ponadto, auto otrzyma nowy wyświetlacz, prezentujący aktualną prędkość, wskazówki systemu nawigacyjnego czy informacje na temat multimediów.

Nowe Mini F56 mierzy 3821 mm długości, 1727 mm szerokości, 1414 mm wysokości, przy rozstawie osi 2495 mm. Samochód może stać na standardowych 15- lub 16-calowych kołach lub opcjonalnie na 18-calowych alufelgach.

W Wielkiej Brytanii, nowe Mini Cooper ma startować od 15.300 funtów.