Hyundai Yellowcake Veloster TurboKażdy producent wystawiający się na targach chce przyciągnąć na swoje stoisko jak największą ilość gości. W tym celu oprócz „zwykłych” aut, prezentowane są modele, których nigdy nie zobaczymy w ofercie marki. Właśnie do tej grupy należą cztery Hyundaie pokazane w poniższym wideo.

Zacznijmy może od razu z grubej rury. Pierwszym samochodem będzie Bisimoto Engineering Genesis Coupe, o którym mieliśmy okazję już dawniej napisać. Auto w dużym stopniu bazuje na Genesis’ie, ale zyskało kilka znaczących modyfikacji. Najbardziej na tym wszystkim zyskał silnik. Mechanicy dołożyli dwie turbosprężarki Turbonetic, wstawili kute tłoki Arias, stalowe korbowody, polepszone wtryskiwacze i pompę paliwa Magnafuel 750. Po tych zabiegach V6 3,8 l Lambda może pochwalić się mocą aż 1013 KM!

Idąc dalej musimy trochę zejść z tonu, ponieważ kolejne modele specjalne nie są aż tak „hardkorowe”. Jednak nie oznacza to również, że jest z nimi coś nie tak. Niżej w hierarchii też plasuje się Genesis, ale tym razem od ARK Performance. Tym razem ta sama jednostka co wyżej otrzymała nową głowicę i wlot powietrza od ARK. Skutkiem modyfikacji jest moc maksymalna na poziomie 405 KM i maksymalny moment obrotowy 575 Nm.

Następnym z graczy dołączających do drużyny na targi SEMA jest niespodziewanie Hyundai Genesis Coupe, z tym jednak wyjątkiem, że jego dalszy człon brzmi – John Pangilinan. Tu również nie odbyło się bez przeróbek mechanicznych. Samochód jest bogatszy o nowy wlot powietrza AEM, wydech pochodzący od ARK Performance, a silnik dodatkowo wspomagany jest turbosprężarką. Do kolejnych zabiegów inżynierskich należy gwintowane zawieszenie KW, hamulce od Brembo oraz rozpórki poprawiające sztywność nadwozia.

I na sam koniec zostawiliśmy sobie Velostera Turbo Yellowcake, którego również już wcześniej opisywaliśmy. A teraz w skrócie przypominamy, że jest to twór od EGR Group. Głównymi zabiegami jakimi został obarczony silnik, to nowy wlot powietrza z logo AEM i system wydechowy marki MagnaFlow. Po takich przejściach turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra wytwarza moc 253 KM.