BMW i8 2014Ostatnio na temat BMW i8 mówi się dość dużo i trzeba przyznać, że sportowa hybryda wydaje się być bardzo interesująca. Producent z Bawarii ciągle podgrzewa atmosferę przed Frankfurt Motor Show, gdzie zostanie pokazane i8 i teraz oficjalnie udostępnił specyfikacje techniczną oraz osiągi BMW i8. Ciekawi?

Ostatnio temat hybryd staje się bardzo popularny. Jeszcze kilka lat temu samochody z takim napędem były dość nudne i interesowały tylko ekoterrorystów. Teraz ten segment ma się dużo lepiej i producenci decydują się na takie auta jak choćby i8, które swoimi osiągami powinno zaspokoić nawet tych naprawdę wybrednych.

Jak już wiecie, głównym źródłem napędu będzie jednostka benzynowa. Okazało się, że producent zdecydował się na 3-cylindrowy, podwójnie turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra. Jego parametry, to aż 231 KM i 320 Nm. Oczywiście to nie wszystko. Pod maską oprócz koni mechanicznych znajdziemy te elektryczne. W tym wypadku będzie, ich 131, a moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny, to 250 Nm. Sposób przenoszenia parametrów na koła jest bardzo podobny jak w przypadku niedawno opisywanej Acury NSX. Tak więc, silnik spalinowy napędza tylną oś, a elektryczny przednią.

BMW i8 2014 tył

Pewnie zastanawiacie się teraz nad osiągami auta. Pierwsza setka pojawi się na liczniku w mniej niż 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna jest z góry narzucona i wynosi standardowe 250 km/h. Jak zapewnia producent, zasięg podróży przy silniku na prąd to 35 km, a prędkość maksymalna to 120 km/h. Hmm, brzmi całkiem sensownie w dodatku, że jeśli bateria się całkowicie rozładuje, to ładowanie jej zajmie tylko trzy godziny.

Na pewno oprócz osiągów w takim aucie ważne jest również jego spalanie. BMW deklaruje, że to tylko 2,5 litra benzyny na każde 100 kilometrów. Pewnie nie jest to do końca realne, ale w końcu producent wie co mówi. No i jeszcze jakby to kogoś interesowało, auto emituje 59 gramów dwutlenku węgla na kilometr.

BMW i8 2014 silnik

Jak to możliwe, że auto mimo nie największej mocy oferuje tak dobre osiągi. Według BMW sekret leży w masie samochodu. Podobno inżynierowie użyli super lekkich materiałów do budowy i8. Chwalą się, że nawet śrubki i nakrętki są o 45% lżejsze niż standardowe, a szyby ważą nawet 50% mniej niż w zwykłym aucie. Tak, czy inaczej spowodowało to tyle, że masa całkowita pojazdu wynosi teraz 1 490 kilogramów.

Aby zobaczyć na własne oczy opisane BMW i8 zapraszamy we wrześniu do Frankfurtu na Motor Show.