Amerykański Galpin Auto Sports zaprezentuje podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w Monterey w Kalifornii zupełnie nowy supercar.
Zacznijmy od najważniejszego – silnika. Pod maską Galpin Ford GTR1 siedzi 5,4 l silnik twin-turbo V8 o mocy 1024 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (na benzynie 91-oktanowej) lub 1197 KM i 1200 Nm na paliwie 100-oktanowym. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pomocą 6-biegowej przekładni Ricardo.
Samochód waży zaledwie 1364 kg (dużo części zostało wykonanych z włókna węglowego). Auto do setki rozpędza się w 3,1 s, natomiast 160 km/h osiąga w 6,8 s. Prędkość maksymalna to 362 km/h.
Żeby wyhamować takiego potwora, potrzebne są dobre hamulce; tu zamontowano hamulce węglowo-ceramiczne. Rozkład masy to 51/49% (przód/tył).
Galpin Ford GTR1 stoi na 20-calowych aluminiowych felgach, które zostały owinięte w opony Pirelli P Zero Rosso 335/30.
Wewnątrz nie brakuje udogodnień w postaci nagłośnienia McIntosh czy skórzanych foteli. Dużo elementów zostało wykonanych z włókna węglowego.
Mierzący 4712 mm długości, 2102 mm szerokości i 1143 mm wysokości, przy rozstawie osi 2710 mm, Galpin Ford GTR1 zostanie wyprodukowany w zaledwie 6 egzemplarzach (każdy wyceniony na 1.024.000 dolarów). Jeśli zainteresowanie bedzie naprawdę duże, produkcja zostanie zwiększona do 24 sztuk.