Ferrari 458 SpecialeFerrari ogłosiło więcej informacji na temat 458 Italia w wersji Speciale przed debiutem podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu.

Pogłoski mówiły, że będzie to Monte Carlo, Scuderia, a nawet Stradale, ale Ferrari w końcu postawiło na nazwę “Speciale”. Pod maską Ferrari 458 Speciale siedzi przerobiona 4,5 l jednostka V8 o mocy 605 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to najpotężniejszy silnik wolnossący V8 w historii firmy (135 KM na 1,0 l).

Ferrari 458 Speciale waży 1290 kg i osiąga setkę w zaledwie 3 sekundy, podczas gdy przyspieszenie od 0-200 km/h trwa 9,1 sekundy.

Nad stylistyką 458 Speciale pracowali specjaliści z Pininfarina.

Ferrari 458 Speciale tył rear

Ferrari 458 Speciale zostało wyposażone w specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2, który gwarantują wysoką wydajność i zapewniają maksymalną dostępną przyczepność na mokrej nawierzchni.

Ferrari 458 Speciale oferuje także kilka nowoczesnych systemów, w tym Slip Side Angle (SSC), który analizuje samochód pod kątem poślizgu i ustala, ile Nm jest w danym momencie potrzebne.

Ciekawostka:

458 Speciale to najbardziej aerodynamiczne Ferrari w historii firmy

1 komentarz
  1. Wlosi maja styl, ja jednak nie jestem za ta marka, bardziej preferuje maserati. Piekna sylwetka, sportowy rasowy silnik, ale tez luksus i ekstrawagancja w srodku

Komentowanie zostało wyłączone.