Audi S8 2014Po wczorajszych emocjach spowodowanych wideo prezentujące Audi A8 2014 mamy więcej informacji dotyczących niemieckiej limuzyny.

Odświeżone A8 waży 1830 kg w wersji 3.0 TFSI z aluminiowym podwoziem. Samochód ma długość 5,14 m, szerokość 1,95 m, wysokość to 1,46 m, a rozstaw osi 2,99 m. Wersja z długim rozstawem osi (Audi A8 L) jest długa na 5,27 m, przy rozstawie osi 3,12 m.

Jak już wspominaliśmy w poprzednich artykułach Audi A8 2014 zostanie wyposażone w nowe światła LED (Matrix) składające się z 25 pojedynczych diod. Inteligentny system rozpoznaje m.in. samochody nadjeżdżające z nad przeciwka regulując strumień światła oraz zapewnia bardziej wydatne i jednolite oświetlenie.

Nowe Audi A8 po faceliftingu

Nowe oprawy współpracują z opcjonalnym noktowizorem, który ma za zadanie wykrywanie najróżniejszych niebezpieczeństw na drodze m.in ostrzega przed pieszymi. W końcu “Matrix LED” współgra z systemem nawigacji MMI Navigation Plus.

Pod maską znajdziemy cztery benzynowe i dwa wysokoprężne silniki, z których wszystkie spełniają normy Euro 6. Klienci dbający o środowisko swoją uwagę powinni skupić na jednostce hybrydowej, która łączy 2.0 L TFSI i silnik elektryczny.

Producent z Ingolstadt podał kilka znaczących informacji na temat Audi S8. Topowa wersja będzie wyposażona w 4,0 l silnik TFSI generujący 520 KM, co pozwala na sprint do pierwszej setki w czasie 4,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa to 10,1 l/100km, a emisja CO2 wyniesie 235 g/km.

Wszystkie silniki będą współpracować z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, w połączeniu z systemem Quattro. Audi oferuje opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła. System w standardzie będzie oferowany w S8 i A8 4.2 TDI.

Audi A8 został wyposażony w system “Audi drive select”, który koryguje aktywne zawieszenie pneumatyczne. Układ kierowniczy jest elektromechaniczny, a najmocniejsze odmiany A8 będą wyposażone w węglowe ceramiczne płyty.

Nowe Audi A8 facelift interior wnętrze

Wewnątrz za wygodę zadbają elektrycznie regulowane przednie i tylne fotele z funkcją masażu, które są dostępne w nowych odcieniach skóry. Wśród systemów wspomagania znajdziemy aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, Lane Alert oraz system Night Vision. Sprzedaż rozpocznie się w listopadzie w Niemczech, a wartość podstawowej wersji wyniesie 74.500 euro.

1 komentarz
  1. Prawdziwy prestiz to maserati. W tym miesiacu mialem okazje przejechac okolo 500km za kolkiem modelu GT. Wrazenia cudowne, auto marzen

Komentowanie zostało wyłączone.