Nadal tkwisz w przekonaniu, że samochody Volvo przeznaczone są dla nudnych kierowców? Dekadę temu rzeczywiście tak było. Dziś Volvo oprócz świetnych właściwości jezdnych, bardzo ekonomicznych i dynamicznych jednostek napędowych i wysokiego poziomu bezpieczeństwa, oferuje także “trochę polotu i finezji”, dzięki czemu po auta tej marki coraz częściej sięgają młodzi klienci.

Prosty przykład – Volvo V60 D4 AWD R-Design. Już po samej nazwie można wywnioskować, że mamy do czynienia z autem, które powinno cechować się sportowym charakterem. A jak jest naprawdę?

Stylistyka

Czy jest tutaj ktoś, kto odważy się powiedzieć, że V60 D4 AWD R-Design to nieatrakcyjne auto? Wątpię. Stylistyka tego kombi została zaprojektowana w taki sposób, że uznanie V60 za brzydkie powinno podpadać pod paragraf. Masywny przód z charakterystycznymi dla marki reflektorami idealnie komponuje się ze zgrabnie zakończonym tyłem i dwoma końcówkami układu wydechowego. Całość postawiona na 18-calowych aluminiowych felgach daje wrażenie, że mamy do czynienia z samochodem dysponującym całkiem sporą ilością koni mechanicznych. V60 to zdecydowanie jeden z najbardziej atrakcyjnych modeli w swojej klasie.

Volvo V60 2.4 AWD R-Design tył

Wnętrze

Wnętrze V60 nie będzie zaskoczeniem dla nikogo. Materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości i nie można narzekać na przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Tradycyjnie dla Volvo fotele perfekcyjnie sprawdzają się podczas pokonywania długich dystansów; są obrzydliwie wygodne.

Co najważniejsze, nie czujesz się tutaj jak facet po 50-tce. Duża w tym zasługa sportowych akcentów w postaci niebieskich zegarów, emblematów serii czy gałki do zmiany biegów.

Na minus przypisuje jedynie pojemność bagażnika. 430 l to naprawdę niewiele, jak na tę klasę samochodu. Ale jeśli szukasz praktycznego kombi, zwróć swoją uwagę raczej na V70 lub XC70.

R-Design wnętrze

Silnik

Mój egzemplarz Volvo V60 został wyposażony w jednostkę D4 o pojemności 2400 cm3. Jest to pięciocylindrowy turbodiesel o mocy 163 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. I choć czas przyspieszenia od 0-100 km/h w 10,4 s na papierze wrażenia nie robi, w rzeczywistości V60 D4 daje sporą radość z jazdy. Przyjemnością są nawet pojedynki na światłach! Podobnie jest z wyprzedzaniem, które należy do manewrów bezstresowych.

Spalanie

Według producenta, Volvo V60 D4 AWD R-Design zadowala się średnio 6,4 l. Faktycznie auto pozwala oszczędzić na stacjach, ale tak niskie spalanie można uzyskać wyłącznie przy naprawdę odciążonej stopie. 7,5 l na 100 km – takiego wyniku będę się trzymał w cyklu mieszanym.

W mieście należy liczyć się ze spalaniem rzędu 9 l na 100 km.

Prowadzenie

V60 pewnie trzyma się każdej nawierzchni (głównie za sprawą napędu AWD). Nadwozie nie przechyla się podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Zawieszenie pracuje bardzo dobrze, ale nie będę ukrywał, że jest to model najgorzej wybierający nierówności. To jednak kwestia sportowego pakietu i kół.

Volvo wydech

Podsumowanie

Nie ma co ukrywać – jeśli szukasz pakownego auta do pracy, V60 może cię rozczarować. Ten samochód powstał po to, aby dobrze wyglądał i oferował przy tym akceptowalną praktyczność i komfort. Udany model za naprawdę dobre pieniądze.

Nasz test Volvo V60 D3 Ocean Race

Dane techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: turbo diesel, R5
Pojemność: 2400 cm3
Typ napędu: AWD
Moc maksymalna: 163 KM
Maks. moment obr.: 420 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4635 / 1825 / 1484 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 430-1241
Masa własna: 1813 kg
Ładowność: 443 kg
Rozstaw osi: 2776 mm
Dane eksploatacyjne producenta
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10.4 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 6.5 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 9.0 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7.5 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 67 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 169
Cena: od 158 000 zł (w wersji testowej)

8 komentarzy
  1. Artykuł napisany jak byście mieli 15 min na przeprowadzenie testu. Żadnych subiektywnych spostrzeżeń, żadnego zaangażowania dosłownie zero emocji jakby żywcem przyklepane z ulotki Volvo. Odnoszę wrażenie że wkładacie w teksty coraz mniej wysiłku byle coś zawisło na stronie, pomijam już częstotliwość z jaką pojawiają się nowe artykuły.

  2. @rlx – będzie poprawa, nowe artykuły będą się od zaraz pojawiać częściej 🙂

    Ale myślę, że akurat ten test jest ok. Nie ma tutaj żadnego “lizania”, są minusy… Więc może tę kwestię mógłbyś bardziej wyjaśnić… :)) Ciężko jest po prostu pisać po raz kolejny o każdym szczególe auta, skoro tym samym modelem jeździliśmy nie raz 🙂

    dzięki za spostrzeżenia! Zmienimy to 🙂

  3. Jako minus podaliście nie realne spalanie podane przez producenta, każdy kto interesuje się samochodami przestaje wierzyć w takie liczby mając mniej więcej 6 lat.
    Jeśli chodzi o pojemność to mogliście rozwinąć wątek, czy pomimo małego rozmiaru jest w miarę funkcjonalny, porównać ile daje konkurencja. Napisać coś od siebie, każde auto jest inne nawet jeśli to ten sam model, może w wersji Ocean race podobało się wam bardziej wykończenie, może silnik R3 który pomimo mniejszej pojemności generuje taką samą moc jest lepszy/gorszy. Macie właśnie ten przywilej że jeździcie znacznie większą ilością samochodów niż przeciętny kierowca i chcieli byśmy (przynajmniej ja) poczytać czym się różnią, na co zwrócić uwagę co jest atutem a co wadą każdego samochodu z osobna.:)

  4. a co do nowości RLX – fajnie, że nas zmotywowałeś. Od jutra oczekuj poprawy 🙂

    Masz duży wkład w tego bloga, trzeba Ci to jakoś wynagrodzić 🙂

  5. w ramach nagrody chętnie podejmę się testu dowolnego auta o mocy powyżej 300KM z napędem na tył lub 4×4 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.