Nowe Infiniti Q50 z 2.2 l dieslem o mocy 170 KM i w wersji hybrydowej [GENEWA 2013]

Infiniti Q50 bokNowe Infiniti Q50, które swoją światową premierę miało na targach w Detroit, europejski debiut zaliczyło w Genewie. Według producenta, model ten sporo namiesza w klasie premium.

Pomoże w tym m.in. fakt, że Europejczycy lubują się w ekonomicznych dieslach, a Q50 będzie z takowym dostępne. Chodzi tutaj o 2,2 l czterocylindrowego turbodiesla o mocy 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta została opracowana wspólnie z Mercedesem i współpracuje z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Infiniti Q50 wyposażone w ten silnik przyspiesza do setki w mniej niż 9 sekund, spalając przy tym zaledwie 4,4 l paliwa na 100 km i 115 g CO2 na km.

Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na drugą wersję Q50, dostępną z 3,5 l silnikiem benzynowym (hybryda) o mocy  364 KM. Sprint od 0-100 km/h trwa tu poniżej 5,5 s, natomiast spalanie wynosi 6,2 l paliwa na 100 km (145 g CO2 na km).

Q50 w dieslu będzie oferowane wyłącznie z napędem na tylną oś, podcza gdy wersja hybrydowa będzie dostępna także z napędem AWD. Oba modele trafią do sprzedaży jesienią.