Nowy Mercedes E63 AMG 2013Dotychczas widzieliśmy nową klasę E sedan, kombi oraz coupe. Producent poszedł dalej i ujawnił również model E63 AMG, który będzie miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.

W porównaniu do seryjnego modelu, E63 charakteryzuje się zmodyfikowanym wnętrzem, nowym aerobodykitem, sportowym zawieszeniem, bardziej wydajnymi hamulcami, 18- lub 19-calowymi aluminiowymi felgami oraz 5,5 l silnikiem twin turbo V8 o mocy 557 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią AMG SPEEDSHIFT MCT).

Co ciekawe przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje E63 z napędem na tylne koła 4,2 s, podczas gdy opcja z napędem 4MATIC potrzebuje odpowiednio 3,7 s (Sedan) oraz 3,8 s (Estate) na osiągnięcie tego samego celu.

Klienci będą mogli wybrać mocniejszy egzemplarz E63 AMG 4MATIC S-Model o mocy 585 KM i 800 Nm; wówczas przyspieszenie do setki zajmuje jedynie 3,6 s (Sedan) i 3,7 s (Estate). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Mercedes E63 AMG z napędem na tylne koła pojawi się w sprzedaży w kwietniu tego roku, natomiast E63 AMG 4MATIC i modele z serii S-Model wejdą na rynek w czerwcu.

2 komentarze
  1. Szkoda że nie ma 6,2 l V8 jak było wcześniejsza ale i tak lepiej niż te silniczki w M5 i w RS6. Do do tego trzeba dodać dźwięk silnika AMG i nazwisko an silniku inżyniera który składał silnik aby uświadomić sobie ze nie am nic lepszego od Merca AMG 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.