Wielka akcja naprawcza Hondy CR-V – ponad 489.000 właścicieli musi odwiedzić serwis

Honda CR-V 2002-2006Generalnie przyjęło się, że woda skutecznie eliminuje ogień. Cóż… Sytuacja wygląda trochę inaczej w Hondzie CR-V produkowanej od 2002 do 2006 roku. Otóż producent poinformował, że „deszczówka” może w tym modelu spowodować pożar.

O co konkretnie chodzi? Specjaliści Hondy odkryli, że woda deszczowa lub inne płyny, które dostaną się do przełącznika elektrycznych szyb drzwi kierowcy, mogą skutkować nagłym rozgrzaniem i w rezultacie pożarem.

Japoński producent powiedział National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), że do serwisu musi zgłosić się 268.655 właścicieli wadliwych Hond ze Stanów Zjednoczonych, 220.000 z Europy oraz 98 pechowców z Afryki. Naprawa odbędzie się na koszt producenta i obejmuje uszczelnienie wiązki elektrycznej drzwi kierowcy.

Warto dodać, że do tej pory odnotowano jedynie pięć przypadków samozapłonu CR-V z powodu tej usterki. Na szczęście nikt nie odniósł poważniejszych obrażeń.

W polskich salonach oferowana jest obecnie nowa Honda CR-V 2013. Za najsłabszy i najuboższy egzemplarz wyposażony w 2.0 l silnik benzynowy o mocy 155 KM i napęd wyłącznie na przednią oś producent życzy sobie 94 900 zł. Jeśli zdecydujemy się dopłacić około 35 000 zł, możemy stać się właścicielem przyjemnie wyposażonej sztuki z napędem na cztery koła i jednostką wysokoprężną 2.2 l o mocy 150 KM. Najdroższym modelem w gamie jest CR-V Executive (4WD), który został wyceniony na 162 500 zł.

Honda CR-V 2002-2006 drzwi kierowcy