Skoda Octavia III 2013 oficjalnie ujawniona. Pierwsza galeria zdjęć

Przez ostatnie miesiące mogliśmy oglądać wyłącznie zamaskowane prototypy. Dziś już wiemy, jak wygląd nowa Skoda Octavia III. Producent opublikował w sieci obszerną galerię zdjęć Octavii trzeciej generacji. Niestety, do fotografii nie zostały dołączone żadne informacje, dlatego będziemy aktualizować ten post. Bądźcie czujni!

Nowa Octavia będzie dostępna z całkiem sporą gamą silnikową – klienci będą mieli do wyboru cztery wersje benzynowe oraz cztery diesle. Najsłabszym silnikiem na bezołowiówkę będzie 1.2 TSI o mocy 86 KM. Skromna pojemność, skromny moment – 160 Nm osiągane między 1400, a 3500 rpm. Zaletą ma być niskie zużycie paliwa wynoszące 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Ten silnik dostanie jedynie pięciobiegowego manuala. Drugi w kolejce jest model 1.2 TSI Green tec o mocy 105 KM. Ma moment o 15 Nm większy od najsłabszej odmiany, a jego średnie spalanie (m.in. dzięki systemowi start/stop) ma wynosić 4,9 l/100 km. Tutaj już będzie wybór – szcześciobiegowy manual bądź DSG. Trzeci motor to 1.4 TSI Green tec legitymujący się 140 KM mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynieść 5,3 l/100 km. Tutaj również klient wybierze sześciobiegowego manuala bądź przekładnię automatyczną DSG. Najmocniejszy jak na razie silnik w ofercie to 180-konne 1.8 TSI Green tec z momentem obrotowym wynoszącym 250 Nm (dostępnym już od 1250 do 5000 rpm). W cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa ma wynieść 5,7 l/100km. Skrzynia biegów została tutaj przypisana na sztywno i jest to DSG.

Czas na diesle. Najsłabszy z nich to 1.6 TDI o mocy 90 KM. Jego średnie zużycie paliwa ma wynieść 4,1 l/100 km. Drugi motor to podkręcona wersja 1.6 z pakietem Green tec do 105 KM. Moment obrotowy to akceptowalne 250 Nm dostępne między 1500, a 2750 rpm. Zachęca niskie zużycie paliwa – zaledwie 3,8 l w cyklu mieszanym. Przyszły klient będzie miał do wyboru wersję z przekładnią manualną i automatyczną. Trzeci diesel to Greenline 1.6 o mocy 110 KM. Na uwagę zasługuje bardzo niskie zużycie paliwa. Na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym wystarczy mu zaledwie 3,4 l. Również emisja CO2 jest wyjątkowo niska – zaledwie 89 g/km. Z tym motorem, dostępny będzie tylko szcześciobiegowy manual. Ostatni z palety silników to 2.0 TDI Green tec o mocy 150 KM i niezłym momencie obrotowym – 320 Nm. Octavia wyposażona w ten silnik do przejechania 100 km będzie potrzebowała 4,5 l (cykl mieszany). Tutaj wraca już możliwość wyboru – sześciobiegowego manuala bądź DSG.

Bez wątpienia istotną informacją jest również to, że Skoda pracuje nad wersją Octavii zasilaną fabryczną instalacją LPG. Spragnionych wrażeń zainteresuje zapewne fakt o planowanej wersji RS.