Co powstaje z zamontowania dachu na stałe w Porsche Boxterze? Porsche Cayman. Śmiechem żartem, ale tak właśnie jest. Dotychczas ten model był ostatnim nieodświeżonym. Przyszła kryska na Matyska i nawet on doczekał się zmian.
Nowy Cayman oraz Cayman S to wbrew pozorom zupełnie nowe auta. Mimo wyglądu zbliżonego do poprzednika, napotkamy tu szereg zmian.Najważniejszą zmianą jest użycie lekkich materiałów. Ich zastosowanie pozwoliło na odchudzenie Caymana o 30 kg oraz zwiększenie sztywności nadwozia o 40%.
Reszta w zasadzie już nie jest taka nowa. Auto współdzieli z Boxterem wiele komponentów. Choćby wnętrze jest niemal identyczne. Wyróżnia je tylko zastosowanie lepszych materiałów, kilku nowych zabawek oraz możliwości zamontowania lepszego wyposażenia. Co ciekawe zmianie uległa też przestrzeń bagażowa. Wzrosłą o 15% do 425l – to naprawdę sporo.
Pomówmy o silnikach. Tak jak w poprzedniej edycji, również tutaj mamy do czynienia z Caymanem i Caymanem S (o wersji R nie ma na ten moment informacji). Pierwszy będzie napędzany 2.7-litrową, płaską szóstką o mocy 271 KM, drugi natomiast 3.4 o mocy 321 KM. Czasy do setki to odpowiednio 5,7s (ze skrzynią manualną, 5,6 z dwusprzęgłową PDK, 5,4 w opcji Sport Chrono) oraz 5,0 (manual, 4,9 PDK, 4,7 Sport Chrono).
Oprócz tych danych podano też ceny – 39 694 funty za Caymana oraz 48 783 za Caymana S.
Ja tam uwazam, ze cayman to swietne uzupelnienie luki. Obiektywnie trzeba powiedziec, ze najlepiej sprzedajace sie mode porsche to cayman, panamera i cayne. Na 911 moze pozwolic sobie tylko garstka ludzi, natomiast boxter jest slabo wykonczony. Dlatego lepiej doplacic co zlotego srodka 🙂
pozdrawiam