2014 Porsche Cayman – wciąż dokładnie między Boxterem, a 911 [OFICJALNIE]

2014 Porsche Cayman

Co powstaje z zamontowania dachu na stałe w Porsche Boxterze? Porsche Cayman. Śmiechem żartem, ale tak właśnie jest. Dotychczas ten model był ostatnim nieodświeżonym. Przyszła kryska na Matyska i nawet on doczekał się zmian.

Nowy Cayman oraz Cayman S to wbrew pozorom zupełnie nowe auta. Mimo wyglądu zbliżonego do poprzednika, napotkamy tu szereg zmian.Najważniejszą zmianą jest użycie lekkich materiałów. Ich zastosowanie pozwoliło na odchudzenie Caymana o 30 kg oraz zwiększenie sztywności nadwozia o 40%.

Reszta w zasadzie już nie jest taka nowa. Auto współdzieli z Boxterem wiele komponentów. Choćby wnętrze jest niemal identyczne. Wyróżnia je tylko zastosowanie lepszych materiałów, kilku nowych zabawek oraz możliwości zamontowania lepszego wyposażenia. Co ciekawe zmianie uległa też przestrzeń bagażowa. Wzrosłą o 15% do 425l – to naprawdę sporo.

Pomówmy o silnikach. Tak jak w poprzedniej edycji, również tutaj mamy do czynienia z Caymanem i Caymanem S (o wersji R nie ma na ten moment informacji). Pierwszy będzie napędzany 2.7-litrową, płaską szóstką o mocy 271 KM, drugi natomiast 3.4 o mocy 321 KM. Czasy do setki to odpowiednio 5,7s (ze skrzynią manualną, 5,6 z dwusprzęgłową PDK, 5,4 w opcji Sport Chrono) oraz 5,0 (manual, 4,9 PDK, 4,7 Sport Chrono).

Oprócz tych danych podano też ceny – 39 694 funty za Caymana oraz 48 783 za Caymana S.

1 komentarz do wpisu “2014 Porsche Cayman – wciąż dokładnie między Boxterem, a 911 [OFICJALNIE]”

  1. Ja tam uwazam, ze cayman to swietne uzupelnienie luki. Obiektywnie trzeba powiedziec, ze najlepiej sprzedajace sie mode porsche to cayman, panamera i cayne. Na 911 moze pozwolic sobie tylko garstka ludzi, natomiast boxter jest slabo wykonczony. Dlatego lepiej doplacic co zlotego srodka 🙂
    pozdrawiam

Możliwość komentowania jest wyłączona.