Peugeot 208 GTI – dużo emocji w małym opakowaniu

Peugeot 208 GTi Paryż 2012Podczas premiery Peugeota 208 od razu pojawiły się plotki o jego wersji GTI. Salon w Paryżu potwierdził te informacje – pokazano tam produkcyjny egzemplarz hot-hatcha.

Pod maską znajdziemy silnik 1.6THP o mocy 200KM – ten sam, który montowany jest obecnie w Peugeocie RCZ czy Citroenie DS3R. Pierwszą setkę na prędkościomierzu zobaczymy po siedmiu sekundach.

Oprócz wstawienia mocniejszego silnika, dołożono sportowe zawieszenie o twardszych sprężynach. Popracowano również nad wyglądem. Zamontowano wydawać by się mogło, obecnie obowiązkowy dyfuzor z tyłu, rury wydechowe w kształcie trapezu, spoiler na dachu oraz logo GTI przy tylnych, bocznych szybach – takie małe nawiązanie do 205 GTI.