Oprócz nowego modelu A3 Sportback Audi zaprezentuje w Paryżu nowe S3, które dzięki platformie MQB, będzie lżejsze i mocniejsze od swojego poprzednika (1395 kg). Auto w porównaniu do „cywilnego” modelu charakteryzuje się specjalnym pakietem aerodynamicznym, który obejmuje zmodyfikowany przedni zderzak, progi, tylny dyfuzor, grill, aluminiowe lusterka, sportowe zwieszenie, 18-calowe aluminiowe felgi z oponami o rozmiarze 225/40, sportowy układ wydechowy zakończony czterema końcówkami układu wydechowego oraz sportowymi elementami wewnątrz (fotele, kierownica spłaszczona ku dołu, gałka do zmiany biegów, emblematy serii).
Pod maską Audi S3 2013 drzemie 2.0 l silnik TFSI o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub opcjonalną przekładnią S-tronic.
S3 wyposażone w S-tronic przyspiesza do pierwszej setki w 5,1 s (manual 5,4 s) oraz osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Aby bezpiecznie i w każdej chwili wyhamować tego potwora Audi zdecydowało się na montaż skuteczniejszego układu hamulcowego.
Według producenta, mierzące 4254 mm długości, 1777 mm szerokości i 1435 mm wysokości przy rozstawie osi 2595 mm Audi S3 zużywa średnio 6,9 l paliwa na 100 km i emituje do atmosfery 159 g CO2 na km (S-tronic) oraz 7,0 l paliwa na 100 km i 162 g CO2 na km (manualna skrzynia).
Pojemność bagażnika wynosi 365 litrów (1100 l po złożeniu tylnej kanapy), natomiast współczynnik oporu powietrza to 0,33.
Sprzedaż nowego Audi S3 rozpocznie się na początku przyszłego roku z ceną bazową 38.900 euro w Niemczech. Klienci będa mogli wybierać spośród 14 kolorów nadwozia.