Nowa Honda Civic spalanieNowa Honda Civic 2012, która zadebiutowała podczas Frankfurt Motor Show w ubiegłym roku, jest szczególnie w większych aglomeracjach łatwo spotykanym pojazdem. Mimo, że w sprzedaży ten model widnieje dopiero od kilku miesięcy.

Niektórzy zadają sobie pytanie – co w tym Civicu takiego jest? Ani to odważne jak poprzednik, ani to ładne… Ot zwykłe japońskie auto za 69 900 zł w podstawowej wersji wyposażonej w silnik 1.8 i-VTEC i manualną skrzynię biegów. Jeśli Ty też przymierzasz się do tego samochodu, warto abyś pokrótce poznał jego sylwetkę.

Nowa Honda Civic produkowana jest wyłącznie w zakładach zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Nie jest to miejsce godne zaufania, wszakże każdy powinien wiedzieć, że prawdziwe bezawaryjne Hondy wyjeżdżają wyłącznie z japońskich fabryk. Do tej pory nie zanotowano jednak poważnych usterek i nie ogłoszono ani jednej akcji serwisowej, co trzeba przypisać na zdecydowany plus. Czy taka passa długo potrwa? Tego nie wie nikt. Producent potrafi przywołać właścicieli wadliwych modeli nawet po kilku latach. Biorąc jednak pod uwagę, że poprzednia Civic po kilku miesiącach sprzedaży zanotowała kilka akcji serwisowych, na razie jest dobrze…

Jeśli chodzi o jakość, w porównaniu do poprzednika potocznie nazywanego “ufo”, nowy model to zdecydowanie klasa wyżej. Materiały są lepszej jakości, przyjemne w dotyku i wreszcie nie przypominają tandetnego plastiku ala’China. Już w podstawowej wersji S auto jest wyposażone w 15-calowe obręcze kół, komplet poduszek powietrznych oraz manualną klimatyzację.

Największą zaletą nowej Hondy Civic są jednostki napędowe, z jakimi jest oferowana. Są to dwa silniki:

– 1,4 l o mocy 100 KM i 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego

– 1,8 l o mocy 142 KM i 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Oba motory charakteryzują się przyzwoitą dynamiką i niskim apetytem na paliwo.

Honda Civic spalanie

Civic wyposażony w wariant 1,4 l o mocy 100 KM potrzebuje 6,6 l paliwa na 100 km w mieście, 4,7 l w cyklu pozamiejskim oraz 5,4 l w cyklu mieszanym. Mocniejszy motor zadowala się 7,3 l na 100 km w mieście, 4,9 l poza miastem i 5,8 l w cyklu mieszanym.

Powyższe argumenty pokazują, że nowa Honda Civic jest dobrym wyborem dla osoby, która szuka w miarę taniego i ekonomicznego autka. Nie ukrywajmy, że coraz więcej ludzi traci zaufanie do właścicieli samochodów używanych. Kupno auta z drugiej ręki nie jest prostą sprawą i w poszukiwania trzeba włożyć w to sporo wysiłku. Wiele ludzi dochodzi wówczas do wniosku, że lepiej zainwestować w nowy samochód, który nie będzie przysparzał kłopotów. A Honda jest marką; japoński producent przez lata wyrobił sobie bardzo dobrą opinię. Za cenę niespełna 70 000 zł ciężko jest znaleźć drugi tak godny zaufania samochód.

7 komentarzy
  1. Ja też jeździłem. I co z tego, że lepiej wykonana, co z tego że cichsza. Co z tego, że dealer zaproponował mi mega upust 13.000 (z 79 do 66 tys za automat 1.8) bo kompletnie się nie sprzedają. Ja po prostu nie mogę zdzierżyć tego wyglądu. Gdy wróciłem na parking i spojrzałem na swoje UFO – zdecydowałem: no way.

  2. Jestem posiadaczem czarnego Civica 1.8 z 2012 r. Na trybie ECO samochód do jazdy na działke po truskawki, idealny na miasto. Jak spuszcze go z kaganca to prawdziwy ogien. Klasyka u Hondy krecenie sie wskazowki do czerwonego pola i pelen usmiech 🙂 Auto ciekawe, kontrowersyjne z wygladu jak kazdy nowy Civic. Honde albo sie kocha albo sie nie lubi. Ja kocham, juz 2 moja Honda w zyciu i jezeli dalej beda robic tak fajne samochody to nie zmienie na zaden inny. Sceptycy niech sobie wypisuja rozne rzeczy, maja prawo. Jestem zadowolony, jednakże nie cieszy mnie ze robili ja anglicy, gdyz auta z japonii maja lepsze opinie. POżyjemy zobaczymy 🙂 POLECAM.

  3. Mam to auto z końca 2012 (silnik 1,4). Autko ładne i bardzo dobrze wyposażone jak na zakup za 59200 zł (metalik,alufelgi aut.klima….). Bardzo cichy silnik do 130 km/godz potem znacznie gorzej. Średnie spalanie 6,1 przy naprawdę ostrożnej jeździe – zejście poniżej 6 litrów graniczy z cudem. Dość słabe przyspieszenie. Poza tym same superlatywy.

  4. Miałem przyjemność prowadzić nową hondę, sam posiadam civica tylko model starszą, według mnie są to auta bezawaryjne, fakt jest że posiada bardzo sztywne zawieszenie, jednak dzięki temu auto lepiej trzyma się na zakrętach. Ufo było wielką zmianą poprzednich modeli, natomiast najnowszy egzemplarz wiele ma wspólnego z hondą VIII generacji. Zobaczymy jaki będzie kolejny model, czy zaskoczy nas jeszcze bardziej.

  5. A u mnie w ogóle nie działa ECO i AUTO STOP, jedyne co, to wskaźnik pokazuje kiedy zmienić biegi. Ale ja to wiem i bez tego. Elektronika jest do bani. 2 doby ładowali akumulato, nic nie pomogło, no to w serwisie wymyślili, że powinnam jeździć 600km dziennie to by działało. Przy kupnie nie było takich warunków. Jestem wściekła.

  6. Mam swoja Hondę Civic od lipca 2012 roku.Autko to jest dzieło sztuki i wielka przepaść w tej klasie.Honda Civic i długo, długo nic i potem znowu Honda Civic dziewiątej generacji!!!

Komentowanie zostało wyłączone.