Porsche 918 Spyder hybrydaOczekiwanie na najbardziej radykalny samochodów sportowy Porsche w historii – model 918 Spyder – zbliża się ku końcowi. Producent opublikował właśnie zdjęcia modelu przedprodukcyjnego.

Pierwszy prototyp 918 Spyder zadebiutował podczas genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w 2010 roku. Przypomnijmy, że auto dysponowało wówczas dwoma silnikami (benzynowy i elektryczny) o łącznej mocy około 660 KM.
Nowy 918 Spyder wyposażony jest w układ napędowy, który łączy silnik benzynowy V8 o pojemności ponad 4,0 l i mocy przekraczającej 500 KM. Motor benzynowy współpracuje z 7-biegową automatyczną przekładnią, natomiast cała moc przekazywana jest wyłącznie na tylną oś. Silnik benzynowy został połączony z dwoma jednostkami elektrycznymi – każda pracuje przy jednej z osi, a łącznie generują 218 KM.

Porsche podkreśla, że taka konfiguracja pozwoliła wykrzesać 780 KM, przy średnim zużyciu paliwa zaledwie 3,0 l na 100 km. Tak niskie spalanie możliwe jest jednak tylko przy pełnym korzystaniu z silników elektrycznych, których zasięg wynosi około 25 km.

Dwa lata temu producent podawał, że 918 Spyder przyspiesza do setki w 3,2 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h. Nie wiemy, jak sprawa tych osiągów ma się w stosunku do wersji przedprodukcyjnej.

Stylizacja 918 Spyder pozostaje zbliżona do pierwotnej koncepcji. Zauważalne są jednak zmiany, w postaci np. nowych reflektorów, innych kół, większych lusterek zewnętrznych, lekko przeprojektowanego tyłu i nowych rur wydechowych. Modyfikacje te pozwoliły uzyskać bardziej “realny” wygląd samochodu.

4 komentarze
  1. No to kur** oficjalnie ujawniony, czy wersja przedprodukcyjna? Tytuły walicie jak na wp…

  2. W każdym bądź razie jest to najprawdopodobniej ostatnia wersja przedprodukcyjna. Wersja produkcyjna praktycznie nie powinna się już niczym różnić, poza mini detalami 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.