BMW i8 Concept Spyder oficjalnieBawarczycy oficjalnie zaprezentowali model i8 Concept Spyder, który w odróżnieniu od wersji coupe, charakteryzuje się krótszą długością, mniejszym rozstawem osi i rzecz jasna, “otwartym” nadwoziem.

BMW i8 jest hybrydą, która łączy silnik benzynowy oraz jednostkę elektryczną. Napęd przekazywany na wszystkie cztery koła gwarantuje sportowe osiągi, jednocześnie zapewniając niskie zużycie paliwa i emisję CO2 na poziomie ekologicznego samochodu z prawdziwego zdarzenia.

1,5 l trzycylindrowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem pod maską BMW i8 rozwija 223 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz napędza tylną oś. Druga energia pochodzi z jednostki elektrycznej o mocy 132 KM, której działką są tylne koła.

Oba źródła zasilania generują łącznie 354 KM 550 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0-100 km/h w 5 s oraz osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h.

Co ważne, producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie… 3 l na 100 km.

BMW i8 Concept Spyder zadebiutuje podczas Salonu Motoryzacyjnego w Pekinie w kwietniu 2012 roku. Spodziewamy się, że wersja produkcyjna zostanie wprowadzona na rynek w ciągu dwóch do trzech lat.

Pełną specyfikację i dane techniczne mierzącego 4480 mm długości, 1922 mm szerokości oraz 1208 mm wysokości BMW i8 Spyder możecie zobaczyć poniżej.

BMW i8 Concept Spyder specyfikacja i dane techniczne

Via: Carscoop

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.