Enzo Ferrari Museum

Ferrari, jako marka, posiada wiele miejsc związanych ze swoją kulturą. Ferrari World w Abu Dhabi czy Galleria Ferrari w Modenie to tylko część obiektów, które prezentują ideę firmy i jej historię. Teraz przyszła kolej na poświęcenie punktu architektonicznego wyjątkowej osobie w historii marki – Enzo Ferrariemu.

Projekt powstania Museo Casa Enzo Ferrari kosztował 18 milionów Euro i w większości został sfinansowany przez lokalne władze. Twórcy liczą na wizytę około 200 000 gości rocznie.

Rozpoczęciem prac nad budową tego niesamowitego obiektu w 2003 roku zajął się Jan Kaplicky. Projektant zmarł w 2009 roku, a działania kontynuował i ukończył Andrea Morgante.

W muzeum dominuje żółta barwa – kolor, który obok soczystej czerwieni jest najbardziej kojarzony z Ferrari. Oprócz rzeczy osobistych Enzo, w ekspozycji znalazły się też oczywiście liczne auta w historycznych egzemplarzach.

Poniżej prezentujemy film nakręcony przez niemiecką telewizję podczas dnia otwarcia Museo Casa Enzo Ferrari.

2 komentarze
  1. “Teraz przyszła kolej na poświęcenie punktu architektonicznego wyjątkowej osobie w historii marki – Enzo Ferrariemu.”

    Troche dziwnie brzmi to zdanie- jakby to był jakiś pracownik, a to przecież załóżyciel 😛

    “W muzeum dominuje żółta barwa – kolor, który obok soczystej czerwieni jest najbardziej kojarzony z Ferrari.”

    To też dziwne zdanie:) Można było napisać, ze żółty, bo to oficjalny kolor marki [i prawdopodobnie w budynku użyli faktycznie Giallo Modena ;)]; a czarwony- Rosso Corsa; to kolor wyścigowy Ferrari. Niestety, teraz nieużywany, przez konszachty z Marlboro, gdzie lakier na bolidach Ferrari zbliżył się odcieniem do paczek fajek Marlboro;) i tak powstał Rosso Scuderia bodajże, nie pamiętam.

  2. Stylu pisania mi nie zmienisz – dopóki nie ma błędów rzeczowych, to… 😉 O oczywistościach ponoć pisać się nie powinno, więc… 🙂 Ale dzięki za głos.

Komentowanie zostało wyłączone.