Toyota Prius Plug-in Hybrid dane ekonomiczne

Według japońskiego producenta, jeden z najbardziej oszczędnych seryjnie produkowanych samochodów, zadowala się 2,1 l benzyny na 100 km i emituje zaledwie 49 g CO2/km. Mowa o Priusie Plug-in Hybrid, który jest przedstawicielem nielicznych aut łączących technologię hybrydy (motor elektryczny i spalinowy) oraz pojazdu elektrycznego (możliwość ładowania bezpośrednio z gniazdka).

Samochód jest oszczędny również wówczas, gdy baterie się wyczerpią i będziemy zdani wyłącznie na silnik spalinowy. Wtedy Prius zadowala się przyzwoitą wartością 3,7 l na setkę, przy czym emituje nadal zadowalające 85 g CO2 na kilometr.

Równie istotnym rezultatem jest zasięg. W pełni gotowy do jazdy samochód, według Toyoty może przejechać do 1237 km na silniku spalinowym. Po osiągnięciu takiego kilometrażu, wystarczy dotoczyć się do domu, użyć konwencjonalnej wtyczki do gniazdka, podładować elektryczne auto przez 90 minut i cieszyć się zasięgiem kolejnych, tym razem “czystych” 25 km.

Oprócz tego Prius Plug-in Hybrid nieustannie jest komfortowym i pojemnym samochodem, który zmieści 443 l bagażu i piątkę pasażerów. Oficjalna sprzedaż auta ma się rozpocząć latem. Cenniki w Wielkiej Brytanii będą startować od niespełna 30 000 funtów.