mitsubishi outlander 15748574 gloObecna sytuacja gospodarcza Europy powoduje, że popyt na nowe samochody spada. Jednym z producentów, którzy notują największe straty na starym kontynencie jest Mitsubishi. Sprzedaż japońskiej marki spadła z 340.000 egzemplarzy w 2007 roku do 218.000 jednostek w ubiegłym roku.

Jedyna europejska fabryka Mitsubishi o nazwie NedCar mieście się w Holandii. Założona w 1991 roku wspólnie z Volvo i holenderskim rządem, wypuszczała z taśm montażowych modele Carisma, S40/V40 oraz Space Star. W marcu 2001 roku Mitsubishi stało się jedynym właścicielem fabryki i dziś produkuje tam modele Colt oraz Outlander.

Przedstawicielstwo japońskiej firmy zdecydowało w grudniu 2010 roku zakończyć produkcję Colta pod koniec 2012 roku i bada możliwość przeniesienia produkcji modelu Outlander. Jeśli faktycznie do tego dojdzie, o pracę musi martwić się około 1500 osób, którzy w 2011 roku zbudowali jedynie 50.000 pojazdów. To tylko 1/4 możliwości fabryki i mniej niż 5% wszystkich modeli Mitsubishi wyprodukowanych w tym samym okresie na całym świecie (1.100.100 sztuk).

W oficjalnym oświadczeniu producenta, czytamy: “Fabryka NedCar jest nieopłacalna, dlatego przydzielenie jej nowego modelu produkcyjnego jest niemożliwe“.

Zamknięcie fabryki NedCar spowoduje, że modele Mitsubishi przeznaczone na rynek europejski, będą sprowadzane wyłącznie z Japonii oraz Tajlandii.

Via: Carscoop

3 komentarze
  1. “W 2009 r. kupiłem samochód marki Mitsubishi Outlander 2.2 DID. Oczekiwałem, że ta japońska marka będzie synonimem niezawodności, tak jednak się nie stało.

    Pierwsze rozczarowanie spotkało mnie w grudniu 2009 r. Okazało się, że gdy temperatura otoczenia spada do poziomu -15 stopni, samochód odmawia posłuszeństwa. Silnik uruchamia się bez problemu, natomiast po przejechaniu 1-2 km samochód nagle gaśnie, w trakcie jazdy. Po ponownym
    uruchomieniu jest w stanie pracować tylko na biegu jałowym. Dodanie gazu czy ruszenie powoduje znowu zgaśnięcie.

    Problem został zgłoszony w ASO i został zdiagnozowany jako niedrożność filtra paliwa, spowodowana złą jakością oleju napędowego. Filtr został zmieniony. Po kilku dniach… problem powrócił.

    Podobne perypetie dotknęły mnie również zimą 2010/2011, a także w bieżącym tygodniu. Zeszłej zimy problem objawiał się codziennie przez okres tygodnia. Tej zimy występuje już czwarty dzień.

    Zatkanie filtra jest absolutnie niezależne od rodzaju zatankowanego paliwa. Próbowałem tankować na wszystkich stacjach sieciowych: Orlen, Statoil, Shell, BP. Testowałem również paliwa premium, a także uszlachetniacze do paliw. Nie przyniosło to żadnego rezultatu. Jedyne co pomaga, gdy problem już wystąpi, to pozostawienie pracującego silnika na okres 1-2 godzin.

    Problem wynika z faktu, że samochody w wersji silnikowej 2.2 (oparte o silnik DW12 produkcji PSA) nie zostały wyposażone w wersji wprowadzonej
    na polski rynek w ogrzewanie filtra paliwa. Skutkuje to jego notorycznym zamarzaniem.

    Problem ten dotyka wszystkich egzemplarzy wyposażonych w silnik 2.2. Na forum Mitsubishi można przeczytać wiele skarg od użytkowników tego modelu. Zgłaszanie go do ASO skutkuje jedynie wyrazami współczucia. Producent nie przewidział dla tego modelu podgrzewacza paliwa. Jest on dostępny tylko dla Mitsubishi L200. Na rynku występują wprawdzie nieoryginalne podgrzewacze paliwa, ale poinformowano mnie, że ich instalacja spowoduje utratę gwarancji.

    Tym samym, dysponuję samochodem, który nie jeździ w zimie, a próba jeżdżenia nim naraża mnie na niebezpieczeństwo. Ostatnio zgasł mi na środku ruchliwej drogi. Nie muszę chyba dodawać, że gdy przestaje pracować silnik, przestaje też działać wspomaganie kierownicy i hamulców…”

    tak zachowuje się ten samochód zimą… http://www.youtube.com/watch?v=LxcfNH-a33k

    WYKOP.

  2. jak gnioty sporzedają to mają za swoje, zero led, zero innowacji, linia jak za króla ćwieczka to czemu się tu dziwić…

Komentowanie zostało wyłączone.