2013 BMW M6Po wprowadzeniu sedana o nazwie M5, BMW intensywnie przygotowuje się do promocji innego modelu z serii “M”. Chodzi oczywiście o 2013 BMW M6, które w wariantach M6 Coupe oraz M6 Cabrio zostanie zaprezentowane podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Podobnie jak w sedanie wykorzystano wiele elementów poprawiających właściwości aerodynamiczne. Wyraźnie wyeksponowany dyfuzor w tylnej części nadwozia wskazuje, że mamy do czynienia z autem o wyjątkowo sportowych aspiracjach. Karbonowy dach w wersji coupe to rozwiązanie stosowane już w poprzedniej generacji modelu.

W przeciwieństwie do starszego modelu M6 z silnikiem V10, nowe M6 będzie dysponować jednostką o pojemności 4,4 l V8 bi-turbo, która generuje 560 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią M-DCT. Ciekawostkę stanowi za to możliwość globalnego zastosowania w przyszłości także 6-stopniowej skrzyni manualnej, oferowanej w ustępującej generacji jako opcja tylko dla klientów w USA.

M6 Coupe przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s i do 200 km/h w 12,6 s. Według producenta, 2013 BMW M6 Coupe zużywa 9,9 l paliwa na 100 km i emituje 232 g/km CO2.

M6 Cabrio osiąga setkę po 4,3 s i 200 km/h po 13,1 s, podczas gdy średnie zużycie paliwa wynosi 10,3 l na 100 km (emisja CO2 239 g/km).

I M6 Coupe i M6 Cabrio mają ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h. Dla bardziej wymagających klientów przewidziano specjalny pakiet, który podwyższa prędkość maksymalną do 305 km/h.

2013 BMW M6, w porównaniu do standardowej “szóstki”, charakteryzuje się bardziej atrakcyjnym wyglądem, mocniejszym układem hamulcowym z tarczami 400 mm z przodu i 396 mm z tyłu (w opcji możliwość wyboru hamulców węglowo-ceramicznych), sportowym układem wydechowym “M”, zmodyfikowanym zawieszeniem, szerszymi kołami (265/40 z przodu i 295/35 z tyłu) oraz 19-calowymi aluminiowymi felgami (w opcji 20-cali).

W wyposażeniu nie zabrakło również systemów DSC, DDC, ABS, CBC, DBC, Brake Asistant oraz w opcji, wyświetlacza M Head-Up.

Dach 2013 BMW M6 Cabrio potrzebuje odpowiednio 19 s i 24 s na otwarcie i powrócenie do “stanu zamkniętego”. Sterowanie dachem jest możliwe do prędkości 40 km/h.

Jeśli chodzi o ceny, nowe M6 Coupe w Wielkiej Brytanii będzie startować od 93.795 funtów, podczas gdy za M6 Cabrio przyjdzie zapłacić 98.995 funtów.