2013 porsche 911 turbo 5 gloPorsche od niemal czterech dekad ma w tradycji prezentowanie odmiany Turbo 911-tki jako ostatnia wersja modelu. W przypadku serii 991 jest podobnie.

Spekulacje na temat wyglądu wszystkich możliwych modeli najnowszej 911 trwają od kilku miesięcy. Wizualizacje pozwoliły poglądowo przedstawić stylistykę większości odmian, a Porsche prawdopodobnie wkrótce potwierdzi lub zaprzeczy owym dywagacjom.

Inżynierowie potwierdzają zgodnie, że podobnie jak w trzech ostatnich seriach 911 wersji Turbo (993, 996, 997), także 991 będzie napędzane wszystkimi kołami. Doładowana odmiana od wielu lat uchodzi za najbardziej cywilizowaną 911-tkę spośród najmocniejszych wersji. Pod maską będziemy mogli znaleźć silnik o pojemności 3.8 l w układzie boxer, wspomagany dwiema turbinami o zmiennej geometrii pracy łopatek. Zestaw powinien dawać około 520 KM (dotychczas 500 KM) w standardowym modelu Turbo oraz blisko 550 KM w odmianie Turbo S, która prezentowana jest jednak zawsze przy końcu produkcji danej generacji.

Moc na koła będzie przekazywana poprzez zautomatyzowaną 7-biegową przekładnię PDK o dwóch sprzęgłach lub manualną skrzynię o takiej samej liczbie przełożeń. Wobec dbałości o środowisko, inżynierowie z Zuffenhausen nie pozostali obojętni – auto otrzyma opracowany na nowo system start-stop, co w połączeniu z niższą masą względem poprzednika pozwoli zaoszczędzić cenne litry paliwa i zredukować emisję CO2.

Oczywiście nie zabraknie zastępu elektronicznych wspomagaczy. Na pokładzie nowego Turbo znajdziemy m.in. Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Stability Management (PSM), Porsche Torque Vectoring (PTV) czy Porsche Traction Management (PTM). Są to systemy odpowiadające głównie za trakcję oraz charakterystykę pracy silnika, skrzyni oraz zawieszenia.

W kwestii różnić pomiędzy Turbo a pozostałymi odmianami 911-tki, Porsche wierne jest tradycji. Auto będzie szersze (głównie przy tylnej osi), wyposażone w spoiler, zmodyfikowane zderzaki oraz wloty w tylnych błotnikach. Na zamówienie, klient będzie mógł zażyczyć sobie 20-calowe felgi ze stopów lekkich.

Więcej zdjęć znajdziecie na Carscoop.blogspot.com.

6 komentarzy
  1. Silnik to raczej boxer a nie rzędowy, turbiny zapewne będą dwie, tak jak w jeszcze aktualnym modelu. Polecam przeczytać tekst po przetłumaczeniu go

  2. Oczywiście silnik to boxer – nie wiem skąd wziąłem tam rzędową jednostkę – moje przeoczenie, pisałem z głowy 🙂 Co do turbiny, to Porsche ma w zwyczaju podwójnie doładowywać odmiany Turbo – w tekście pisałem o samym mechaniźmie, dlatego ująłem to jako “silnik wspomagany turbiną”, nie mniej owszem – może to brzmieć dwuznacznie, dlatego tekst za chwilę będzie poprawiony. Dziękuję za czujność,

    pozdrawiam,
    ŁK

  3. Takie pogłoski kilka godzin temu się pojawiły. Czyżby poszli w ślady technologii BMW? 🙂

  4. tak czy inaczej silnik może dużo więcej w limitowanej 911 Turbo S Edition 918 Spyder 530KM a GT2RS (dopuszczone do ruchu) wyciągnęli z tego samego silnika 620KM, więc jest spory zapas 🙂

  5. Zapas jest, jednak mimo zbliżonej mechaniki, GT2 RS i Turbo to 2 odmienne światy. Jak napisałem w tekście, ten drugi od ‘zawsze’ nastawiony był na dynamiczne (;) ) cywilne używanie, a GT2 (a już tym bardziej w odmianie RS) – wręcz przeciwnie. No i nie zapominajmy, że GT2 jest sporo lżejsze, także przez zdjęty balast z pędnej przedniej osi.

    Tak czy inaczej oba auta prowadzą się rewelacyjnie. RS’a jeszcze nie znam, ale i GT2 i Turbo zachwycają, choć chyba wybrałbym tego ‘cywilnego’ 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.