1637737251675620045 gloKonstrukcja modelu TS030 stworzonego z myślą startów w wyścigach długodystansowych klasy LMP1, składa się głównie z włókna węglowego. Wykonaniem poszycia karoserii z tego materiału zajęło się niemieckie przedstawicielstwo Toyoty do spraw sportu motorowego. Do napędu posłuży centralnie umieszczony 8-cylindrowy 3,4 l silnik w układzie widlastym, wspierany przez system hybrydowy z kondensatorowym zasobnikiem energii nazwanym Toyota Hybrid System – Racing. Jednostka elektryczna opracowana przez firmę Aisin AW zostanie zamontowana z przodu pojazdu, przy czym konstruktorzy myślą o dodatkowej instalacji drugiego motoru umiejscowionego za tylną osią, opracowanego przez DENSO. Nie jest jeszcze pewne, czy wyścigowy bolid będzie napędzany jedną osią, czy wszystkimi kołami, gdyż nie przeprowadzono dotychczas badań zgodności z regulaminem klasy LMP1.

Szefostwo Toyoty zapowiedziało dwie drużyny składające się łącznie z sześciu kierowców. W pierwszej z nich zasiądą Alex Wurz, Nicolas Lapierre oraz Kazuki Nakajima, z kolei drugi skład jest dopiero ustalany. Samochód przeszedł już wielodniowe testy na francuskim torze Paul Ricard i jest szczegółowo przygotowywany do oficjalnego, pierwszego wyścigu w 6-godzinnych zmaganiach na torze Spa-Francorchamps już 5 maja.

Via: WorldCarFans