jaguarxfdiesel8578 gloMamy bardzo dobrą informację dla osób, którzy 190-konny wariant wysokoprężny pod maską Jaguara XF uważają za zbyt mocny. Producent będzie od dzisiaj proponował 2,2 l jednostkę turbodiesel o mocy 163 KM. Egzemplarz XF z takim silnikiem przyspiesza do setki w 9,8 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Usprawiedliwieniem tak słabych osiągów, jak na Jaguara, jest niskie spalanie i emisja CO2, które wynoszą odpowiednio 5,4 l na 100 km oraz 149 g/km.

Dla porównania, model z motorem o mocy 190 KM zapewnia tą samą ekonomię, ale przyspiesza do setki w 8,5 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.

Nasuwa się więc pytanie – po co? Jeśli ktoś ma do wydania 30.000 funtów na wariant o mocy 163 KM, na pewno nie będzie żałował kolejnego tysiąca za model z silnikiem o mocy 190 KM. Brytyjczycy, litości. Jaguar w dieslu już jest porażką, ale Jaguar w słabym dieslu – porażka x2…

Producent poinformował, że pierwsze dostawy Jaguara XF rozpoczną się w marcu 2012 roku.

Via: Carscoop

2 komentarze
  1. Jestem zawiedziony liczyłem na 1.9 TDI o mocy 105 koni, a ten pewnie będzie dużo palił. Volvo zrobiło lepiej wpakowali 1,6 D do S80 i auto jest prestiżowe i oszczędne.:)

  2. Ja się nie znam jeszcze tak dobrze na autach, a na Jaguara i tak mnie nie stać więc niech wkładają co im się podoba;p

Komentowanie zostało wyłączone.