porsche cayenne ii2 1 gloPorsche Cayenne do dziś potrafi budzić kontrowersje oraz zastanawiać nad odpowiedzią na pytanie, czy ma prawo godnie wozić logo szlachetnej marki na karoserii. Jedno jest pewne – skoro auto jest kupowane, to znaczy, że rynek go potrzebuje.

Najlepszym dowodem na to są liczby – Porsche osiągnęło niesłychany wynik 360 000 sprzedanych Cayenne w pierwszej odsłonie (lata 2002-2010) oraz 100 000 wyprodukowanych aut drugiej generacji. Jak na niespełna 2 lata pracy linii montażowej tego auta, jakby nie patrzeć – niszowej marki, jest to wynik naprawdę godny uznania.

Szczęśliwym właścicielem jubileuszowego auta z silnikiem V8, polakierowanego białym lakierem jest mieszkaniec Brazylii. Z okrągłą liczbą produkcji Cayenne zbiega się także rocznica otwarcia fabryki w Lipsku, która powstała właśnie przy rozpoczęciu produkcji SUV’a Porsche. Wytwarzana jest tam również niemiecka limuzyna – Panamera, a z biegiem czasu (kwestia kilkunastu miesięcy), powstanie także trzecia linia montażowa, przeznaczona dla nowego, średniego SUV’a marki – Cajuna.

Via: Carscoop