2013 mercedes sl roadster carscoop60 gloPo wycieku pierwszych zdjęć całkowicie nowego Mercedesa SL, kwestią czasu było opublikowanie przez Niemców wszystkich szczegółów na jego temat. 2013 SL zadebiutuje w styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.

Nowy SL, o kodowej nazwie R321, jest pierwszym samochodem masowej produkcji Mercedesa, który niemal w całości jest wykonany z aluminium. Takie rozwiązanie pozwoliło na redukcję masy o 140 kilogramów. Co więcej, zastosowanie aluminium nie tylko zmniejsza wagę, ale również zwiększa elastyczność, zapewniając sportową charakterystykę.

Dr Thomas Rudlaff, który był odpowiedzialny za nowe nadwozie z aluminium, powiedział: “Nowy SL, dzięki aluminium, gwarantuje większą przyjemność z prowadzenia i pozytywnie wpływa na środowisko“.

Co ciekawe, do wykonania ramy dachu użyto stopów tytanu, co oznacza kolejne spadki w kwestii masy – 6kg.

Pod maską 2013 SL znajdziemy jedną z dwóch jednostek napędowych – V6 o pojemności 3,5-litra i mocy 306 KM (370 Nm) w modelu SL350, który spala zaledwie 6,8-litra paliwa na 100 kilometrów, lub potężne 4,7-litrowe V8 o mocy 435 KM i 699 Nm maksymalnego momentu obrotowego w SL500.

SL350 przyspiesza do pierwszej setki w 5,9 sekundy, podczas gdy mocniejsza wersja potrzebuje jedynie 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna w obu przypadkach została elektronicznie ograniczona do 250 KM/H.

Mercedes-Benz twierdzi, że nowy SL mógłby być jeszcze lżejszy, gdyby nie szerokie zastosowanie zaawansowanych systemów. Należy do nich m.in. Attention Assist, który dzięki 70 parametrom, wykrywa senność u kierowcy oraz rewolucyjny system czyszczenia przedniej szyby o nazwie Magic Vision Control. Co więcej, 2013 SL będzie pierwszym samochodem, w którym subwoofer znajdziemy w podłużnicy auta.

Nie ma żadnych wątpliwości, że nowy SL wejdzie do sprzedaży także w kultowej wersji AMG. Kiedy to jednak nastąpi, dowiemy się w późniejszym terminie.

Via: Carscoop

4 komentarze
  1. ohydny przód, wygląda jak jaszczurka z wyłupiastymi ślepiami po eksperymentach doktora mengele, no ale cóż, i tak całe szczęście mnie na to nie stać

  2. Tył jest ok ale przód masakra;/ nie podoba mi się wcale jeszcze cena, przegiegięli po całości;/

Komentowanie zostało wyłączone.