Nie było tajemnicą, że Toyota FT-86 doczeka się w końcu produkcyjnej wersji. Sportowe coupe, które otrzyma nazwę GT-86 zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu podczas targów motoryzacyjnych w Tokio.
Czteromiejscowy GT-86 został wspólnie zaprojektowany z Subaru, które w Tokio zaprezentuje własną wersję tego samochodu o nazwie BRZ. Stylistyka GT-86 jest bez wątpienia bardziej “szybka i wściekła” niż ta oryginalna z koncepcyjnego FT-86, który miał elegancki, prostszy i mniej rzucający się w oczy design. Tego jednak oczekiwaliśmy po ujawnieniu drugiej wersji FT-86.
Wolnossący, czterocylindrowy silnik o pojemności 2.0-litra pod maską FT-86 będzie generował 200 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 6600 rpm. Co ciekawe, Subaru BRZ otrzyma mocniejszą, 300-konną jednostkę.
Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. W opcji producent proponuje 6-biegowy automat z łopatkami przy kierownicy. Toyota nie ujawniła żadnych osiągów GT-86, ale biorąc pod uwagę masę własną – 1.180 kilogramów – GT-86 katapultuje do setki w około 6,2-6,5 sekundy.
GT-86 wejdzie do sprzedaży w Europie latem przyszłego roku, natomiast cena będzie oscylować w granicach 30.000 euro.
W pigułce:
* 2.0-litrowy motor boxer z bezpośrednim wtryskiem
* 200 KM @ 7,000 rpm i 205 Nm przy 6,600 rpm
* 6-biegowa manualna skrzynia lub automatyczna przekładnia
* 17-calowe obręcze (18-calowe za dopłatą)
* 4,240mm długości, 1285mm wysokości, 2,570mm szerokości
* Rozkład masy – 53:47
* Środek ciężkości – 475mm
2 komentarze
warto dodać że auto ma być podobnych rozmiarów co Honda CR-Z więc nie wiem jak się tam 4 osoby zmieszczą ale szczegół 😀
no ja tez się zastanawiam… ale to szczegół 😀 co tam jak i tak bym się nim z wielką chęcią przejechał!
Komentowanie zostało wyłączone.