315464954260286107 gloWygląda na to, że tytuł najszybszego samochodu produkcyjnego na torze Nordschleife będzie należał do Lexusa LFA Nürburgring Edition, który na pokonanie “zielonego piekła” potrzebował ponoć zaledwie 7 minut i 14 sekund, co daje 4 sekundy lepszy czas od poprzedniego lidera – Porsche 911 GT2 RS. Za kierownicą Lexusa zasiadł Akira Iida, japoński kierowca wyścigowy.

Co prawda, nie zostało to jeszcze w żaden sposób potwierdzone, jednak jeśli to prawda, Lexus powinien niebawem udostępnić materiały z tego przejazdu.

Przypomnijmy, że pod maską Lexusa LFA Nürburgring Edition znajdziemy wzmocniony do 570 KM 4,8-litrowy motor V10, który pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w 3,7 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 KM/H.

Via: WorldCarFans

4 komentarze
  1. Do tej pory udokumentowanym czasem najszybszego przejazdu pętli północnej dla samochodu produkcyjnego może się pochwalić Chevrolet.
    Najnowsza Corvette ZR1 z opcjonalnymi Michelin Pilot Sport Cups (legalne drogowe pół-slicki) uzyskała 7m19s.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5yKb6iSWc0k
    Porsche informowało o uzyskaniu 7m18s dla GT2RS (również na Pilot Sport Cup), ale nie potwierdziło swojego wyczynu żadnym nagraniem. Podobnie jest z Lexusem.
    Oczywiście ktoś może dyskutować z tym co napisałem mówiąc, że Zonda R wykręciła 6m47.5s, (za kierownicą Marc Basseng, Nordschleife Specialist) http://www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM&feature=player_embedded
    Ferrari 599XX uzyskało 6m58.1s http://www.youtube.com/watch?v=FJj8atDGBzk
    To nie są samochody drogowe a w przypadku Ferrari czas został uzyskany na slickach. Dopóki Lexus nie potwierdzi swojego czasu, dopóty Corvette ZR1 będzie królem północnej pętli.

Komentowanie zostało wyłączone.