67806 ford focus rs 1 gloPamiętacie, gdy rok temu pojawiły się spekulacje na temat Focusa RS z silnikiem elektrycznym i napędem hybrydowym? Możecie odetchnąć z ulgą. Hybrydy nie będzie, a napęd pozostanie tylko i wyłącznie na przednią oś.

Ponadto, nowy Ford Focus RS pojawi się na rynku później, niż wcześniej zapowiadano – brytyjski Auto Express przewiduje premierę na 2014 rok.

W każdym bądź razie, pod maską Focusa RS znajdziemy najprawdopodobniej 2,0-litrowy motor turbo EcoBoost o mocy około 380 koni mechanicznych. 2014 Ford Focus RS powinien wówczas przyspieszać do pierwszej setki w 5,5 sekundy i osiągać prędkość maksymalną równą 250 KM/H ograniczoną elektronicznie.

Via: Auto Express, Auto.blog.rs

5 komentarzy
  1. Wszystko pięknie wygląda na papierze, tylko ciekawy jestem jak Ford rozwiąże problem gwarancji wytrzymałości przy tak obciążonym silniku.

  2. nie moge sie pogodzic jakos z tym nowym rs-em. wczesniej byl dobry i solidny 5cio cylindrowy 2,5 litrowy turbodoladowany silnik (volvo) ktory mial potencjal i nawet w wersji 300konnej dawal duzo frajdy, wysoki moment i szeroki zakres w jakim byl dostepny… az milo powspominac. moim zdaniem ford powinien zastanowic sie bardziej nad podlaczeniem napedu dodatkowo do tylnej osi… i zostawieniem oraz ewentualnym dopracowaniem silnika z rs-a mk2… tym ford by zyskal sporo poparcia a nie tak jak VW czy inne auta z tej grupy stosujace downsizing silnikow… 1,4 tsi ze 160konikami… ile to przezyje? 200tys km…? z ta zywotnoscia mazda rx8 z silnikiem wankla bedzie ciekawsza… porażka!

Komentowanie zostało wyłączone.