BMW 1M Coupe kusi i kusi… aż za mocno, czyli o jedną redukcję na zakręcie za dużo [FOT]

bmw1mwypadek glo

Kilka dni temu wspominaliśmy na motofilmie o pierwszym wypadku 1M Coupe na świecie. Miał on miejsce w Korei i wyglądał cóż… niezbyt miło. Auto miało rozbity przód i niestety laweta musiała zająć się dowiezieniem go z powrotem do domu.

Na szczęście przypadek, który miał miejsce w Polsce miał o wiele mniejsze skutki, a samemu kierowcy nic się nie stało. Efektem zbyt wielu redukcji na śliskim zakręcie okazała się niepożądana podróż na pobocze. Samo BMW niewiele ucierpiało – bok (z relacji właściciela) jest tylko brudny, dyferencjał zebrał sporą ilość ziemi, a dwie boczne opony zostały zerwane z felg. Auto jednak już niedługo będziecie mogli znowu zobaczyć na drodze, ponieważ już stoi w serwisie, jest myte i sprawdzane.

8 komentarzy

  1. dobrze, że rów nie był głebokości tego marjańskiego, jak to przeważnie bywa, aż strach przechodzić koło takiego, bo się wpadnie. Miał kolo pecha, sma bym poganiał taką furkę

  2. Heel and toe downshifting to podstawowa technika redukcji w samochodach sportowych z manualem i napędem na tył, zwłaszcza przy takim momencie obrotowym i niskiej masie pojazdu. Technika zapewnia gładkie redukcje i minimalizuje ryzyko chwilowego zablokowania kół na osi napędowej (co zwykle powoduje uślizg).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*