2012 Audi A5 Coupe, Convertible i Sportback oficjalnie ujawnione!

audi a5 1 191 gloAudi oficjalnie zaprezentowało facelifting modeli A5 Coupe, Convertible oraz Sportback. Celem firmy było przede wszystkim poprawienie dynamiki jazdy i zużycia paliwa.

W 2012 Audi A5 znajdziemy wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem. Co więcej, system Start-Stop i rekuperacja będą standardowym wyposażeniem nowego modelu. Firma twierdzi, że dzięki temu spalanie poprawiło się o 11%, a emisja CO2 aż o 22%.

Motorem bazowym dla wszystkich wersji nadwoziowych jest 1,8-litrowa jednostka TFSI, która generuje 170 KM, 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz spala 21% mniej paliwa niż poprzednik – zaledwie 5,7-litra na 100 kilometrów.

2.0 TFSI o mocy 211 KM pozostał bez zmian; nie jest ani oszczędniejszy, ani bardziej dynamiczny. Dla poszukiwaczy mocniejszych wrażeń producent wprowadzi jednak nową 3,0-litrową “V-szóstkę” z kompresorem o mocy 272 KM.

Gama silników wysokoprężnych składa się z czterech motorów – jeden czterocylindrowy i trzy V6. Podstawą będzie 2.0 TDI o mocy 177 KM, który zużywa jedynie 4,7-litra ropy na 100 kilometrów.

Następny w kolejce jest 3,0-litrowy silnik TDI o mocy 204 KM. W modelu A5 Coupe z przekładnią multitronic zużywa on średnio 4,9-litra na 100 kilometrów i emituje 129g CO2 na km. Trzecią opcją jest również 3,0-litrowy diesel, ale o mocy 245 KM. W przyszłości A5 będzie także oferowane z zupełnie nową jednostką, której główną zaletą jest niska emisja spalin, i która ma spełniać normy EURO 6.

Audi dokonało również poprawek w zakresie poprawek dynamiki w modelu A5 2012. Zastosowano m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, inaczej ustawiono amortyzatory i zmieniono tylne łożyska zawieszenia, w celu poprawienia jakości prowadzenia, ale też komfortu.

Podstawowe modele A5 będą wyposażone w 17-calowe aluminiowe felgi. Kupujący mają jednak możliwość montażu większych, 20-calowych kół ze stopów lekkich.

Modernizacje zewnętrzne to upodobnienie nadwozia do obecnej gamy modelowej Audi. Znajdziemy tutaj np. charakterystyczne dla Audi LED-y. Inne zmiany obejmują zmodyfikowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, nowy tylny zderzak i tylne światła.

Wewnątrz najważniejszą zmianą jest wprowadzenie w tylnej części nadwozia 3-miejscowej kanapy w modelu Sportback. Nie zabrakło również nowej kierownicy i systemu MMI z funkcją 3D, czy nawigacją Google Earth.

Pomimo tylu ulepszeń, Audi zapewnia, że 2012 a5 będzie tylko nieznacznie droższe od poprzednika. Na przykład w Niemczech, za A5 Coupe 2.0 TFSI zapłacimy tylko 200 euro więcej, podczas gdy bazowy egzemplarz A5 Sportback 1.8 TFSI to wydatek € 33.350.

Via: Carscoop

9 komentarzy

  1. Wieje nudą. Nie rozumiem polityki VW Group. Każde nowe Audi (VW też) wygląda tak samo. Jakoś inni producenci potrafią trzymać jednolitą linię stylistyczną, a samochody nie wyglądają tak samo.

  2. Mnie też. Nie lubię nawet pisać takich artykułów, dlatego się tak ociągałem.

    Co mi po tym, że panowie z Ingolstadt wezmą sobie A6 i walną to samo do A5?

    NUDA – minus dla Audi.

  3. A ja nie rozumiem ale was :))
    jak auto po lifcie ma być całkiem nowe, inne od poprzednika?

    Zmiana jest ewidentnie widoczna, czy na plus?
    + jest odświeżenie
    – auto utraciło agresywność.

    Porównując A5 do konkurencji wszystkie auta są fajne w tym segmencie B3 coupe C coupe

    Mimo wszystko audi najlepsze.

  4. Audi według mnie to najgorszy wybór wśród klasy premium 😛 Każdy lubi co innego, co do A5 przed liftem dużo i to dużo ładniejsze 🙂

  5. Mi głównie chodzi o sportback. Wygląda to tak, jakby wzięli sobie A7 sportback skrócili o kilka cm, wygładzili parę linii i proszę nowy model A5 sportback. Z myślą” zatkamy kolejną niszę, którą my sami stworzyliśmy”
    @Tiazo: ja nie mówię, że to Audi jest brzydkie, bo wręcz przeciwnie jest ładne, tylko czemu wygląda tak samo jak cała obecna gama Audi. Jedynie R8 jakoś się wyróżnia

  6. Jestem sporym fanem tej marki ale niestety trzeba się z wami zgodzić
    Weźmy na ten przykład Audi Q7 – jest spoko, ale później pojawiło się Q5, a teraz ma się jeszcze pojawić Q3 (?). Jak to kiedyś panowie w Top Gear powiedzieli o Q5 “Audi zrobiło kopię siebie samego, ustawiło ksero z Q7 na 75% wielkości i oto gotowy projekt” no i ciężko się z tym nie zgodzić, niestety

  7. Uwielbiam tą markę ale moim zdaniem facelifting byłby w miare ok gdyby światła nowej A-piątki nie wyglądały prawie jak w nowej A6. Starsze reflktory A5, a w szczególności światła do jazdy dziennej dodawały niesamowitego charakteru A-piątce, a teraz to niestety tylko kloejny model Audi.

  8. Na którymś z zagranicznych blogów motoryzacyjnych spotkałem się z doskonałą opinią o gamie modeli Audi. Otóż stosują oni zasadę cytuję: “Same sausage, different size”. Trudno się z tym nie zgodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*