jota 480x280 gloPo salonie w Paryżu atmosfera wokół Lamborghini delikatnie się uspokoiła. Część z nas patrzyła na Sesto Elemento z niedowierzaniem i jednocześnie podziwem, a inni (do których zaliczam się ja) z niedowierzaniem i obrzydzeniem. Ostatnia impreza firmowa włoskiej firmy w Singapurze przynosi jednak pewne wiadomości.

Jak to zwykle bywa na wydarzeniach tego typu, wszyscy pracownicy na czas prezentacji muszą pożegnać się ze swoimi aparatami i telefonami komórkowymi. Wszystko to w celu uniknięcia wycieku nawet niewyraźnych zdjęć do prasy.

Jednak prawdopodobnie jeden z uczestników takiego tajnego spotkania wyjawił na forum ferrarichat trochę informacji na temat następcy Murcielago znanego, jako Jota. Jego napęd miałby stanowić silnik o pojemności 6.5l, mocy 700KM i momencie obrotowym wynoszącym 680Nm. Za zmianę biegów odpowiadać miałaby nowa, siedmiobiegowa skrzynia (z pojedynczym sprzęgłem) z modyfikacjami zapewniającymi zmiany w ciągu 50ms. Zawieszenie będzie się opierać o elementy z włókna węglowego. Od starszego brata ma być lżejszy aż o 229kg i sztywniejszy aż o 70%. Napęd oczywiście na cztery koła. W sprincie spod świateł będzie trudno mu dorównać – zaledwie 2,9s do 100km/h, a prędkość maksymalna to 350km/h.

Wewnątrz będziemy mogli spodziewać się sporej ilości gadżetów, o których na razie nic więcej nie wiadomo.

Cieszyć może za to podanie konkretniejszego terminu oficjalnej premiery. Następcę jednej z ikon motoryzacji poznamy dokładniej na genewskim salonie motoryzacyjnym już tej wiosny.

Via: GTSpirit

5 komentarzy
  1. No spod świateł raczej bym szans nie miał hehe. Strasznie jestem ciekaw jak będzie wyglądać następca świetnego Murcielago. Silnik widzę ogromny, także auto raczej nie dla mnie przy mojej ekonomicznej i oszczędnej jeździe.

  2. @fun, nie jechałeś tym autem. Accord jest wyśmienity szczególnie właśnie w zakrętach. Tylko układ jezdny bmw 3/5 może się z nim równać. Zresztą obydwa samochody mają wielowahaczowe zawieszenia przód-tył . Jeszcze tylko alfa 159 może próbować sie równać z w/w . Reszta (tych cywilnych, ulicznych) to II liga.

Komentowanie zostało wyłączone.