2011 kia optima 01 gloKia zaprezentowała Optimę już jakiś czas temu w Nowym Jorku, jednak dopiero teraz zdecydowała, że Salon w Paryżu jest wystarczającym powodem do pokazania tego modelu po naszej stronie Oceanu.

Powiedzmy sobie szczerze – auta z Korei stały się prawdziwą konkurencją dla europejskich i japońskich marek. Z tak świeżym wyglądem Optima ma sporą szansę zamieszać w klasie średniej i podebrać nowemu/staremu Passatowi B7 trochę klientów. Zbudowana na wspólnej platformie podwoziowej z Hyundaiem Sonatą, nowa Kia szczególnie przodem nawiązuje do stylu znanego m.in. z modelu Sportage.

Jeśli chodzi natomiast o tył, tu pojawia się dla mnie pewien zgrzyt – zwróćcie uwagę na tylny słupek. Myślałem, że po tyle nowego Jaguara XJ już nic mnie w tych rejonach nie zaskoczy, a jednak… ta chromowana listwa wygląda jak rynienka dachowa z 30-letniego auta.

Kierowca i tak powinien być zadowolony, bo we wnętrzu otrzymuje starannie wykończony skierowany w jego stronę kokpit, a pod maską stado 170 koni w 2,0-litrowym silniku benzynowym. Dla zestresowanych Kia przygotowała wolniejszą wersję ze 136-konnym 1,7-litrowym turbodieslem.

Via: Carscoop

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.