forfoc055 st 630op gloSierpień był dla nas wyjątkowo smutnym miesiącem. W związku z koniecznością dostosowania się do rygorystycznej normy Euro 5 koncern Hondy zapowiedział koniec produkcji Civica Type R, a Ford pożegnał obecną wersję 2,5-litrowego Focusa.

Jest jednak światełko w tunelu – na Salonie Samochodowym w Paryżu koncern Forda pokaże prototyp swojego nowego kompaktu w odmianie ST. Przewiduje się, że auto trafić ma do sprzedaży na całym świecie w drugiej połowie 2011 r. jako model 2012.

Nie dość, że stylistycznie jest on naprawdę udanym hatchbackiem to na dodatek napędzać ma go 2,0-litrowy turbodoładowany silnik Ecoboost, który osiągnie aż 247 KM. Dzięki temu wilk jest syty i owca cała – pod maską upchnięto dodatkowe 22 KM, a emisja CO2 zostanie utrzymana na rozsądnym poziomie.

Via: Autoblog

4 komentarze
  1. Ten tył, a w szczególności tylne lampy są tragiczne. Gdyby je zmniejszyli o 1/3 może nie wyglądałyby tak szkaradnie. Szkoda, że era ekscytującego, nietypowego i ładnego Focusa skończyła się na pierwszej generacji.

  2. Jak dla mnie to tragedii nie ma. Ale troche szkoda, że projektanci nie wysilili sie bardziej, szkoda, tez tych lamp tylnych, które powedrowały nieco niżej. A te spojlery troche wyglądają jakby pochodziły z oferty jakiegos tunera, takie troche dołozone na siłe, nie spójne z reszta karoserii. Mimo wszystko jakis wygląd to ma 🙂 Ciekawe czy bedzie RS…?

    Dla mnie najładniejszy Focus to druga generacja po liftingu

  3. jak dla mnie to tragedia. Patrząc na niego widzę: hondę crz (układ przednich świateł), astona (ogromna, ohydna tutaj paszcza), a tył z pro ceeda. Na projektowanie aut idą miliony. Czy naprawdę mając możliwości, nie można stworzyć czegoś pięknego? How hard can it be? Popieram twierdzenie, że ostatni focus jest najładniejszy (wersja RS, RS500 i ST są cudne).

Komentowanie zostało wyłączone.