2011chevyvolt1 qd 035 gloPierwsi właściciele Voltów nie otrzymali jeszcze kluczyków do swoich aut, a General Motors już zaczyna wdrażanie programu dotyczącego wykorzystania baterii z pojazdu po zakończeniu cyklu jego  życia. Jak się okazuje, wymontowane akumulatory mogą odegrać ważną rolę w poprawie efektywności sieci elektrycznej w Ameryce.

GM podpisał właśnie memorandum o porozumieniu z ABB Group (jeden z największych dostawców systemów elektrycznych) mające na celu rozwój nowych projektów dla akumulatorów z Volta po zakończeniu ich używania. Obie firmy uważają, że baterie będą miały nadal zdolność skutecznego magazynowania energii, dlatego po recyklingu możliwe będzie ich zastosowanie do:

– magazynowania energii ze źródeł odnawialnych takich jak wiatr, energia słoneczna lub elektrowni wodnych.
– zbierania energii dla urządzeń elektrycznych w okresach mniejszego poboru prądu na wypadek pojawienia się zwiększonego zapotrzebowania w szczycie (ma to na celu ulepszenie zarządzania siecią, zwiększenie niezawodności i wydajności urządzeń).
– zasilania awaryjnego dla mieszkańców wykorzystywane podczas przerwy w dostawie prądu (spowodowanej przez huragany, powodzie i inne klęski żywiołowe).
– wprowadzenia oszczędności: odbiorcy przemysłowi mogą używać akumulatorów do zbierania energii poza szczytem zużycia (korzystając przy tym z niższych cen energii elektrycznej). Ponowne wykorzystanie następowałoby w godzinach szczytu.

Przyznam, że jest to dla mnie pewne światełko w tunelu, gdyż do tej pory hybrydy kojarzyły mi się z problemem składowania zużytych akumulatorów. Każdy producent zachwalał niskie spalanie i bezszelestne przemieszczanie, ale z drugiej strony milczał odnośnie problemu recyklingu baterii.

Via: Autoblog

3 komentarze
  1. Ech… czy dożyjemy czasów gdy takie samochody będą dostępne dla przeciętnych zjadaczy chleba?:)

  2. @ika jest na rynku toyota prius, jakies hondy civic zza wody – pieniądze od dwudziestu kilku tys, więc już chyba nie tak źle? i na bateryjce można pomykać 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.