7102633 gloCzy pamiętacie te stare ”piękne” czasy, kiedy kupowało się auto ze środka lub z końca produkcji? Normalne było, że samochody świeże na rynku cierpiały na chorobę wieku dziecięcego i po prostu się psuły.

Firmy uczyły się na błędach i z czasem wszyscy żyli długo i szczęśliwie. Nikt nie wzywał miliona klientów do serwisów, nie wytaczano zbiorowych procesów o narażenie życia itp. Obecnie jednak praktycznie każdy producent ma na sumieniu jakąś mniejszą lub większą akcje serwisową.

Do tego ”zaszczytnego” grona dołączył właśnie Hyundai, który zaprasza blisko 140 tysięcy posiadaczy najnowszej Sonaty żeby stawili się do naprawy wadliwego układu kierowniczego, który w ekstremalnym przypadku mogą spowodować utratę panowania nad pojazdem.

Akcja dotyczy wszystkich Sonat wyprodukowanych między 11 grudnia 2009 r. a 10 września 2010 r. Koncern przyznał, że jak dotąd usterkę znaleziono w mniej niż 10 egzemplarzach pochodzących z tego okresu. Dealerzy bezpłatnie wymienią wadliwe elementy kolumny kierownicy oraz zaktualizują oprogramowanie w komputerach.

Via: autoweek