2010 volvo c70 13 gloNowy chiński właściciel szwedzkiej marki Volvo zapowiada poważne zmiany w strategii. Chińczycy chcą sprzedawać rocznie około 380 000 aut, tak, żeby Volvo było w stu procentach opłacalną inwestycją.

Uzyskanie jednak tak wysokiego wyniku nie jest wcale łatwe – Geely zadecydowało, że konieczne będzie wprowadzenie na rynek nowego modelu – będzie to limuzyna ciut większa niż S80, która uplasuje się w segmencie samochodów wybitnie luksusowych, takich jak Audi A8, BMW Serii 7, Mercedes Klasy S, czy Jaguar XJ.

Jak na razie, nie znamy ani wstępnych projektów, ani ogólnego zarysu silników, jakie trafią pod maskę. Jednak jeśli Chińczycy poważnie myślą o odebraniu klientów niemieckim producentom, już powinni zacząć pracę nad jednostkami V8, zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi – bez tego, nie ma co marzyć o wielkim świecie.

Via: WorldCarFans

1 komentarz
  1. widać że zmiana inwestora na Geely bardzo pomogla Volvo, które po wypuszczeniu nowych S60 i V60 ma się całkiem dobrze oraz zamierza mocniej powalczyć na rynku premium

Komentowanie zostało wyłączone.