citroen ds4 crossover 01 gloFrancuski koncern zaprezentował właśnie kolejny po DS3 udany model wskrzeszonej legendy motoryzacji – linii aut DS. Oba samochody, które swój rodowód chcą czerpać z niezapomnianego pierwszego DS-a, adresowane są przede wszystkim dla zamożnych klientów, którzy szukają niebanalnych aut o luksusowym charakterze.

Bazujący na tegorocznej nowości – modelu C4, nowy DS liczy 4.27m długości, 1.81m szerokości oraz 1.53m wysokości. Czyli jest o 60mm krótszy, 20mm szerszy i 40mm wyższy od zwykłego C4. Posiada 370-litrowy bagażnik, który jest mniejszy o 38litrów. Ciekawostką jest możliwość zamówienia w opcji alufelg o rozmiarze 19”.

Citroën opisuje DS4 jako “wyjątkowe i atrakcyjne połączenie kreatywności, dynamiki, luksusu i wszechstronności”. Dla nas z zewnątrz jest to po prostu naprawdę ładnie narysowane auto  reprezentujące stylistycznie dużo wyższy poziom od nowego C4, któremu miłośnicy francuskiej marki zarzucają zbyt oklepany wygląd.

Jeden rzut oka do wnętrza od razu utwierdza w przekonaniu, że mamy do czynienia z marką premium. Jakość użytych materiałów i możliwość ich indywidualnej konfiguracji jasno pokazują, że Citroën zna się na rzeczy. Poza opcjonalną panoramiczną przednią szybą przyszły klient będzie mógł doposażyć swojego DS-a w skórzaną tapicerkę, która będzie obejmować poza kokpitem również część drzwi. Przy okazji – popatrzcie tylko na wzór i wykonanie przednich foteli… robi wrażenie?

Na początku DS4 będzie dostępny w pięciu wersjach silnikowych. Do wybory mają być dwa diesle: 1.6HDi o mocy 110KM (z systemem start-stop) oraz 2,0-litrowy HDi / 160KM. Silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra (opracowany wspólnie z BMW) w wersji wolnossącej osiągnie 120KM, a warianty z turbodoładowaniem odpowiednio 155KM i 200KM. Wszystkie wersje dostępne będą z ręczną bądź też ze zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią EGS.

Do europejskich salonów nowy DS4 trafi w 2011 r., natomiast oficjalny debiut jak i więcej szczegółowych informacji uzyskamy na Paryskim Salonie Samochodowym we wrześniu.

Citroën wydaje się stosować dobrze przemyślaną i zaplanowaną strategię. Po wprowadzeniu małego DS3 prezentuje kolejne większe auta, budując napięcie przed pokazaniem flagowego modelu, który za pewne znajdzie uznanie wśród głów Państw, tak jak to miało miejsce pół wieku temu z pierwszym DS-em.

Via: Carscoop

1 komentarz

Komentowanie zostało wyłączone.