alpina b5 biturbo gal 03 gloTuż po swoim oficjalnym debiucie na Goodwood Festival of Speed, nowa ALPINA B5 Bi-Turbo może być zamawiana na rynku brytyjskim. Niemiecki tuner jest przekonany, iż to najdogodniejszy rynek, na którym świetnie przyjmie się B5 Bi-turbo.

Pod maskę modelu trafił rewelacyjny motor, wykorzystany wcześniej w BMW ALPINA B7 Bi-Turbo (B5 wygląda zwyczajnie jak jego mniejsza wersja). Energiczne V8 aluminiowej konstrukcji i pojemności 4,4 litra, po kilku usprawnieniach generuje teraz nie 407, ale 507 mocnych koni mechanicznych. Maksymalnego momentu obrotowego mamy do dyspozycji 700 Nm (zamiast 600 Nm), w granicach 3,000 – 4,750 rpm.

ALPINA podaje, że z tą jednostką napędową, połączoną z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów SWITCH-TRONIC, i przekazując cały zapas mocy na tylne koła, B5 Bi-turbo rozpędzi się maksymalnie do 307 km/h, a pierwsze 100 km/h osiągnie w czasie 4,7 sekundy. Jednak dokładnie taki sprint poniżej 5 sekund, to czas osiągany przez ten silnik w większym i cięższym B7 Bi-turbo. W związku z tym, w modelu B5 Bi-turbo możemy liczyć na odrobinę lepszy wynik.

Poza tym, ALPINA wraz z podwyższeniem mocy gwarantuje obniżenie emisji CO2. W tym przypadku wynosi 252 g/km i niezłe średnie spalanie na poziomie 10,8 l na 100 kilometrów.

Bazującą na seryjnym 550i, Alpina B5 Bi-Turbo otrzymała firmowe ospojlerowanie i charakterystyczną grafikę. Pojawiły się też typowe, obowiązkowe felgi w rozmiarze 20-cali, za którymi skrywają się tarcze hamulcowe w rozmiarze 375 mm.

Dopóki nie pojawi się nowy król M5, to B5 Bi-turbo znakomicie sprawuje jego obowiązki, będąc obecnie najmocniejszą odmianą “piątki” na rynku.

Via: Alpina, BMW Blog, Germancarscene

3 komentarze
  1. Mimo wszystko ja jakoś wolałbym Alpinke od M5, pewnie bedzie słabsza od M5 ale za to chyba troche bardziej ekskluzywna, jeszcze w tym odcienu błękitu

  2. Prawie jest dużą różnicą. Nie można porównywać mocnej limuzyny ze sportowym samochodem. Alpina słynie z dużego momentu obrotowego w średnim zakresie. Jeszcze trochę ,a będziemy porównywać rządową siódemkę z GTR’em.

Komentowanie zostało wyłączone.