bmw m3 sedan3 gloBMW już wkrótce zaprezentuje całkiem nową odmianę serii 3. Co ciekawe, tym razem auto będzie oferowane aż w pięciu wersjach nadwozia. Na początku marca 2012 roku pojawi się sedan, we wrześniu ujrzymy wersję Touring, rok później poznamy opcje coupe, a na początku marca 2014 odkryjemy cabrio. Wreszcie, nowością będzie nadwozie typu GT, które zadebiutuje już w marcu 2013 roku.

Pod maską zagoszczą między innymi dwa motory 1.6, diesel i benzyna. Dokładna ilość koni jaką będą dysponowały, nie jest jeszcze znana, ale sama pojemność już budzi grozę. Przejdźmy jednak do najmocniejszej wersji. Pod maskę nowego M3 nie trafi już muskularne V8, lecz podwójnie doładowana V6-ka o pojemności 3-litrów i mocy 450 koni. Czy nowa V6-ka zabulgocze tak jak dawna V8-ka? Nie sądzę.

Co gorsza, nowa odmiana BMW M3 nie będzie już oferowana w nadwoziu sedan. A szkoda, bo dotychczas była dobrą alternatywą dla tych, którym karbonowy dach w wersji coupe nie przypadł do gustu.

Via: TopSpeed

4 komentarze
  1. jak dla mnie, to super wiadomość. V8 cięższe, a poprzednei generacje M3 miały właśnie V6. I ofc, występowały tylko w Coupe. I tak ma być!

  2. Bzdura.

    Zacznijmy od tego, że seria 3 będzie rozbita na serię 3 i 4, jak to miało miec już miejsce kilka lat temu, kiedy wchodziła “trójka” o oznaczeniu E90.

    Po drugie nie będzie 5 wersji nadwozia, ale 6! Seria 3 będzie zawierała w sobie sedana, kombi oraz granturismo, a seria 4 coupe, cabrio i grancoupe.

    Bzdurą też jest informacja, że M3 nie bedzie oferowana w sedanie – BĘDZIE! I to prawdopodobnie tylko i wyłącznie w sedanie! Natomiast nie M3, a już M4 bedzie w coupe, cabrio i moze nawet grancoupe. Radze zweryfikować informacje nastepnym razem.

    Co do silnika – nadchodzi era małych, piszczących silników – co mnie smuci. Niestety jesteśmy pokoleniem, któremu przyjdzie obserwować totalne wymarcie pięknych, dużych i spiewających basem silników.

    Pozdrawiam.

Komentowanie zostało wyłączone.