ford mustang boss 302r 0glowneOstatnio pojawił się całkiem nowy silnik, który zagościł w Fordzie Mustangu. 412-koni, V8 i 5-litrów pojemności, to chyba nie tak źle, jak na amerykańskie realia. Motor ten będzie montowany zarówno w wersji cywilnej, jak i w nowej sportowej odmianie przeznaczonej na tory.

Wersja specjalna o dziwnej nazwie BOSS 302R to koszt 79 tysięcy dolarów. Co otrzymujemy w zamian? Klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele z 4-punktowymi pasami, twarde sportowe amortyzatory oraz skuteczniejsze hamulce od niemieckiego Brembo, no i oczywiście pakiet sportowych opon. Tak skonfigurowanym autem możemy wystartować w wyścigach Grand-Am oraz SCCA.

Jeśli chcecie nabyć Mustanga BOSS 302R, czy jak mu tam, to musicie się śpieszyć, bowiem firma wyprodukuje jedynie 50 sztuk tego auta. Pozostała jeszcze jedna ważna informacja, otóż Ford planuje wypuścić na rynek również nieco mocniejszą wersję przystosowaną specjalnie pod wyścigi serii Grand-Am Continental Tire Sabates Challenge, wcześniej znanej jako KONI Challenge, co z penością wiele wyjaśnia.

Ale cóż, jeśli Amerykanie nie wiedzą gdzie jest Polska, to my mamy prawo nie znać wszystkich tych seriali. Powróćmy jednak do tego mocniejszego Mustanga, czyli M-FR500-BOSS R1. Wersja ta posiada znacznie skuteczniejsze chłodzenie, nową manulaną przekładnię, zmieniony system ABS oraz lepszy układ hamulcowy. No i sportowy wydech, a wszystko to za 129 tysięcy dolarów. Silnik jednak jest ten sam, co w wersji słabszej. Samochody pojawią się w salonach w środku 2010 roku.

Źródło: Carscoop