bmw m5 f10 90glownePod koniec listopada bawarski producent wreszcie zaprezentował nową generacje BMW serii 5. Jednak fani niemieckiej marki z coraz większą niecierpliwością czekają na “M-piątkę”, która zadebiutuje w 2011 roku.

Pod maską BMW M5 znajdziemy prawdopodobnie 4,4-litrowy motor V8, który miałby generować około 580 KM i 720 Nm momemtu obrotowego. Według CarMagazine przyspieszenie od 0-100km/h będzie wynosić 4,4 sekundy.

V10 w obecnym modelu BMW M5 (E60) generuje 507 KM i 520 Nm.

Mimo zdecydowanie lepszych osiągów nowe BMW M5 na pewno będzie spalało 25-30% mniej paliwa niż obecne E60. To samo tyczy się emisji CO2. Udało się to uzyskać dzięki wykorzystaniu elementów wykonanych z włókna węglowego i lekkiego aluminium. Co ciekawe, w wyposażeniu pojawić ma się system start/stop oraz… KERS (tak, ten z F1).

Źródło: Autoblog.rs, CarMagazine

3 komentarze
  1. Karbonowy dach jest zbędny to tak jakby zdjąć buty w celu obniżenia wagi. Szkoda silnika wolnossącego. Turbo jest domeną z pod znaku RS(Raczej Szybkie), a nie M-Power

Komentowanie zostało wyłączone.